Bad Gastein 09/10, The real bummartråd!=P

PeeGee sa:
Bokade resa till BG idag =D. 200 spänn för en flygbiljett till salzburg - CHECK! (450 inkl skatter :O?!) Bokade även in mig på ett nice hostel precis vid backen i 7 dagar. Men letar fortfarande efter boende för resterande vinter.. Om någon sitter inne med en extra plats i sin lya får ni gärna höra av er =) Eller om ni har tips på vart man ska leta och hur jag ska gå till väga för att hitta boende. Ja alla tips är välkomna.. Första säsongen, så är lite noob :D..

PS. Åker den 12e december..

Hade gött!!
gött!! vad reser du med för flygbolag? oo vad heter hostellet? o va betalar du för det? :D

Ett lågprisbolag som heter Norweigan. hotellet heter euro youth hotel. Payar 16€ natten.

Fler som åker ensamma till BG i år =D? Åker om lite mindre än 1 månad och behöver boosta mitt självförtroende. Säg att jag kommer hitta boende när ja kommer ner och att allt kommer bli awesome!

Fler som ska stanna till på euro youth hotel =) ?

tjena dudes, ska göra sts-kursen men man är inte garanterad jobb där nere, så lite tips och boende och jobb vore najs! Kommer ta med mig CV ner och lämna in på olika ställen. Vilka jobb erbjuder jobb osv? Någon som har koll på det. Kommer nog åka ner ensam heh! ifall jag inte får jobbet på sts.

Har ni butikerfarenhet eller jobbat på en uthyrning/ verkstad ska ni slänga in en ansökan på info@first-descent.com

Hej!
Jag och min kompis befinner oss i St. anton just nu men börjar att bli riktigt sugna på at dra till BG istället. Någon som vet hur gammal man ska va för att få köpa ungdomsliftkort?

/Ylva

hej igen!
jag efterlyser folk som vill dela boende en vecka från 7 dec. Det är nämligen så att det finns jättemånga lägenheter för sist-minuten-priser för den veckan. Priserna per pers.och natt blir ca 150 sek. Hör av er till mig här på freeride eller på e_ylva@hotmail.com

/ylva

Hej!

Är det någon som har koll på hur seriös parken i BG är? Vintern 2008 var jag där och då var parken ett stort skämt. Hört rykten om att det ska byggas större hopp och mer rails i år. Någon som vet var man hittar mer info och bilder kanske? Filip Tapper kanske? Verkar ju vara rutinerad på BG.

Sedan hörde jag något rykte från en av mina guider att det skulle finnas en park till på ett annat berg i närheten. Någon som har sett/hört om detta tidigare?

/Peace!

Josefine88 sa:
Hej,
Jag har gjort en säsong i StAnton men är nu sjukt sugen BadG, har hört mkt bra om det:)Har ni som varit där tidigare tips på jobb och boende till en nybörjare?

Ciao
Det finns en sängplats ledig tjej/kille i modern studiolägenhet 3oo m från Graukogel liften. Stor altan i sydläge där man kan ligga och löka sig framåt vårkanten. Kostar? Nästan ingenting! Skibumpris 150 Euro ink allt. Nuvarande hyresgäster är två skibumkompisar. En kille och en tjej. Maila direkt till dunfalk@gmail.com

Senast redigerat av mickcorea (Idag 21:38)

Äre förresten ngn som vet om de finns något ställe i Bg som gör formgjutna sulor o dylikt?

hej

jag och min pojkv'n befinner oss just nu i mayrhofen. eftersom vi har insett att det ar helt omojligt att hitta boende har sa funderar vi pa att dra oss till bad gastein istallet. ar det nagon som har minsta tips om hur man kan hitta boende dar? blir jatteglad for svar. annars far vi snart vanda om till sverige igen :(

Ngn gammal säsongare från 07/08 som kommer vara nere över nyår? =) Jag (Zandra) och Nicole kommer nyårsveckan, wohoooo! (fick dock inte med mig mina hangarounds My och Madde)

Senast ändrad:
Allrighty then! Imorgon far jag iväg =D Tjoohoo.. Någon mer som stannar på krone de närmaste dagarna?

philipc sa:
Någon som har några erfarenheter av http://www.haus-machreich.com/ ? Har bokat med dem vill bara se om någon har något positivt/negativt att säga om läget, hyresvärdarna osv? tack på förhand,
philip
Jag, Bastian, Assr och powderdreams ska bo där från januari till maj. Jag fick tipset från en kille som bodde där förra säsongen. Han ska även bo där denna säsongen igen (Återvändande kund = bra hyresvärd?). Verkar vara bra säsongsboende och snälla hyresvärdar. Jag har snackat en del med hyresvärden på telefon och de är väldigt hjälpsamma med allt praktiskt stuff om när man ska göra sin första säsong.

Huset ligger typ 200 meter från Mozartplatsen (där går alla skidbussar). Man pallar nog inte gå till stubbnerkogelliften på morgonen, då det är kraftig uppförsbacke. Det blir nog skidbuss istället. Tar typ 5-10 min för en ung och stark karl som du att ta sig in till stans krogar(Silverbullet, häggis etc)

Hur länge hade ni tänkt bo där? Vi får ju åka lite puder tillsammans i så fall :D

Kolla min GB. Inläggen från samuel kanske ger dig något, annars kan du fråga honom här på FR. Det var han som bodde där en säsong.

/S

Ni som letar jobb kan kika på Bad Gasteins egen hemsida, finns en hel del där! Hoppas på fetdump v1 när jag är där med flickvännen. Sedan får ni spåra själva resten av säsongen när jag är på annan ort!

carldjurhed sa:
Jag flyttar in i det huset med samme i mars, då lär vi shredda ihop.
Gött att höra! Ni har verkligen valt en bra månad måste jag säga. Är det skidor eller bräda under fötterna?

Alla förutom powderdreams i vår lägenhet kör på puderlagg/twintips :) Vi får hålla tummarna för några fina vårdump i mars :D

åker både och faktiskt men det blir nog mestadels skidor i mars. Kör ett par hellbent så de få väl klassas som puderskidor :)

De låter ju fint, jag hade tänkt lära mig bräda när vi ändå ska vara där så länge. Assr kör också på ett par hellbent, sjukt rolig skida måste jag säga. Själv kör jag på armada JJ och Big Daddy sen har man ett par rossi S2 att slakta i parken :>

De kommer bli så sjukt kul! Ett helt gäng med puderlagg som köttar puder :D

Jag har dock en allmän fråga. Jag kommer vara fast i Salzburg den 2 januari från 19.00 då det inte gick något tåg tills 01.00 enligt min hyresvärd. Någon som vet om det finns andra möjligheter att ta sig till Bad Gastein från Salzburg på en lördag bortsett från tåget? Eller i värsta fall finns det något att göra i Salzburg om man skulle bli tvingad att spendera dötid medan man väntar på 01.00-tåget?

Tacksam för svar om någon vet något :)

Kolla med sts eller lion/hojmark, de brukar ha specialresor runt jul och de kanske har någon sen transfer från flygplatsen till BG.

någon som vet hur parken är? jag o några polare kommer ner o stannar 2 månader från feb-april. skulle även behöva lite hjälp med buss/tåg o allt från salzburg.
mvh andreas

Någon om har bott på Hause Dr Krisch innan? Det ska tydligen ligga precis vid stationen. Är det ok eller?
Sen har jag en liten fråga om någon vet hur länge bussar å tåg går från salzburg, mitt flyg kommer inte fram förrän typ 18 eller nåt sån?

//Emma

Om det är någon säsongare som bara tänkt stanna till början av mars eller kanske rent av tröttnar och åker hem. Isåfall är ni hjärtligt välkomna att skriva till mig här på freeride eller till carldjurhed@yahoo.se
Ska ner till bg i mars och är du väldigt sugen på ett säsongskort, gärna begagnat och billigt :)

Tjena.

Tänkte att jag skulle promota min blogg lite, har smygstartat nu innan säsongen men jag åker ju ned den 16'e januari så från och med dess blir det autentiskt bummarbloggande - nu är det bara skitsnack om kläder och tentor och diverse :)

Läs gärna! (det finns _inget_ kommersiellt intresse för mig att ha många läsare, tänkte bara poängtera det)

http://badgastein.blogg.se

Hans

Sattar sa:
philipc sa:
Någon som har några erfarenheter av http://www.haus-machreich.com/ ? Har bokat med dem vill bara se om någon har något positivt/negativt att säga om läget, hyresvärdarna osv? tack på förhand,
philip
Jag, Bastian, Assr och powderdreams ska bo där från januari till maj. Jag fick tipset från en kille som bodde där förra säsongen. Han ska även bo där denna säsongen igen (Återvändande kund = bra hyresvärd?). Verkar vara bra säsongsboende och snälla hyresvärdar. Jag har snackat en del med hyresvärden på telefon och de är väldigt hjälpsamma med allt praktiskt stuff om när man ska göra sin första säsong.

Huset ligger typ 200 meter från Mozartplatsen (där går alla skidbussar). Man pallar nog inte gå till stubbnerkogelliften på morgonen, då det är kraftig uppförsbacke. Det blir nog skidbuss istället. Tar typ 5-10 min för en ung och stark karl som du att ta sig in till stans krogar(Silverbullet, häggis etc)

Hur länge hade ni tänkt bo där? Vi får ju åka lite puder tillsammans i så fall :D

Kolla min GB. Inläggen från samuel kanske ger dig något, annars kan du fråga honom här på FR. Det var han som bodde där en säsong.

/S
Låter finfint, gör min andra "säsong" ska bara vara där från 14 feb-14 mars. Men skönt att de verkar vara folk att lita på. Blir säkert några öl och puder på det!

Snödjup

Tillbaka
Topp