Bad Gastein 11/12

Bad Gastein 11/12
Som jag skrev för ett tag sen så har jag fortfarande en plats kvar i min lägenhet hos Anders! Kostar 330€ månad och bädd, från 1 dec-30 april, pma om ni har frågor eller är intresserade:) Boendet kommer att delas med mig och jmolen!

Bad Gastein 11/12
Angående den platsen du har kvar Loevstrand så letar jag och min tjej boende under säsongen. Jag tänkte höra efter om det kunde vara möjligt att vi båda kunde bo med er eftersom vi kan klämma in oss i en sovplats. Jag förstår om det inte går men tänkte bara höra efter som sagt ! :)

Vi bor också mellan Uppsala och Stockholm. Förra säsongen var vi i Sälen och nu vill vi till BG för en grym säsong med bra åkning och en smula fest också!

Om det kan vara nått så säg till, så berättar vi gärna mer om oss!

Bad Gastein 11/12
Hallå där!

Jag måste tyvärr meddela att platsen redan är fylld! Men hoppas jag får se er där nere ändå:)

MartinJ0 sa:
Angående den platsen du har kvar Loevstrand så letar jag och min tjej boende under säsongen. Jag tänkte höra efter om det kunde vara möjligt att vi båda kunde bo med er eftersom vi kan klämma in oss i en sovplats. Jag förstår om det inte går men tänkte bara höra efter som sagt ! :)

Vi bor också mellan Uppsala och Stockholm. Förra säsongen var vi i Sälen och nu vill vi till BG för en grym säsong med bra åkning och en smula fest också!

Bad Gastein 11/12
Okej då får vi leta vidare!

Det hoppas jag me! :)

Loevstrand sa:
Hallå där!

Jag måste tyvärr meddela att platsen redan är fylld! Men hoppas jag får se er där nere ändå:)

MartinJ0 sa:

Bad Gastein 11/12
Nu är flygbiljetten till München bokad! Kommer bli grymt :) men vet någon om det är svårt att trixa sig ner till BG därifrån sen? Tänkte ta tåget och vad jag har förstått så ska det inte vara alltför svårt, men någon som har gjort detta och har några tips?

Bad Gastein 11/12
mmmmm sa:
Nu är flygbiljetten till München bokad! Kommer bli grymt :) men vet någon om det är svårt att trixa sig ner till BG därifrån sen? Tänkte ta tåget och vad jag har förstått så ska det inte vara alltför svårt, men någon som har gjort detta och har några tips?
Vi har bokat flyg till münchen och sen tåg till Bad Gastein via bahn.de - kostade 19 euro per person och tar runt 2 timmar.

Bad Gastein 11/12
Det går direkt tåg från Munchen till Bad Gastein, annars om man inte orkar vänta på något av dem tågen så kan man ta direkt tåg till Salzburg och sedan bytar man tåg i Salzburg. Det är väldigt lätt med tåg och allt i Munchen, bra med information på Munchen central.

Senast ändrad:
Bad Gastein 11/12
Hallå! Drar ner till Bad Gastein v.10 med ett gött gäng tjejer! Hoppas på grymt bra vecka med bra skidåkning, uteliv och många goa killar. någon som varit där innan? Är after skiin och uteställerna bra? :) några säsongare ? :)

Bad Gastein 11/12
Ciccitinnis sa:
Hallå! Drar ner till Bad Gastein v.10 med ett gött gäng tjejer! Hoppas på grymt bra vecka med bra skidåkning, uteliv och många goa killar. någon som varit där innan? Är after skiin och uteställerna bra? :) några säsongare ? :)
Ni kommer inte bli missnöjda, bra med fest under hela högsäsongen. Det ända som kan förstöra är vädret men det ska nog inte va några problem under v.10. Kommer själv va där under hela säsongen så vi ses säkert där nere.

Bad Gastein 11/12
DanielHaraldsson sa:
Ciccitinnis sa:
Ni kommer inte bli missnöjda, bra med fest under hela högsäsongen. Det ända som kan förstöra är vädret men det ska nog inte va några problem under v.10. Kommer själv va där under hela säsongen så vi ses säkert där nere.
Låter ju strålande. Ja vi hoppas att vädret är bra då :) okej kul, vad ska du syssla med då? Blir det arbete i backarna? Bartender?

Bad Gastein 11/12
Ciccitinnis sa:
DanielHaraldsson sa:
Ciccitinnis sa:
Låter ju strålande. Ja vi hoppas att vädret är bra då :) okej kul, vad ska du syssla med då? Blir det arbete i backarna? Bartender?
Jag är ansvarig över en skidythyrning som heter Gastein Ski:)

Senast ändrad:
Bad Gastein 11/12
DanielHaraldsson sa:
Ciccitinnis sa:
DanielHaraldsson sa:
Han är även ansvarig för Pretty Woman som han bor granne med. En härlig nattklubb med bra drag!
Han fixar sköna för / efterfester i Astrid och är jätteduktig på sina snowblades om dagarna.

Bad Gastein 11/12
Arrå det blir nog bra det med, du får hälsa Kian och Markus om du träffar han där nere sen. Förövrigt, pratade med Hampus och han ska vara där i vinter igen, men jobba på Regina, så han läru ju också se.

Bad Gastein 11/12
Börjar bli dags att plocka fram brädan och röra sig ner måt BG!!
Åker nog om 2 veckor, dock lutar det mot hostel tills jag lyckats fixat boende. OM ingen vill ha sällskap och nån att dela hyran med i början till jag fixat eget boende och jobb?

Är min första säsong och åker ner själv så några tips va jag gör när jag förvirrad kliver av tåget i BG?
Vart man hittat er andra säsongare (förutom i backen såklart!) :D

Bad Gastein 11/12
Tror att många av oss(iaf som bor hos Anders) kommer hänga en del på Haeggbloms! Så där kan du nog leta;)

pilotkallingar sa:
Åker nog om 2 veckor, dock lutar det mot hostel tills jag lyckats fixat boende. OM ingen vill ha sällskap och nån att dela hyran med i början till jag fixat eget boende och jobb?

Är min första säsong och åker ner själv så några tips va jag gör när jag förvirrad kliver av tåget i BG?

Bad Gastein 11/12
Jo hört att det är en populär bar för säsongare!
Kommer förhoppningsvis ner om 10 dagar.

Nu jävlar närmar det sig! :D

Loevstrand sa:
Tror att många av oss(iaf som bor hos Anders) kommer hänga en del på Haeggbloms! Så där kan du nog leta;)

pilotkallingar sa:

Bad Gastein 11/12
Vi kommer också till Haeggbloms vill jag lova, även om vi inte bor hos Anders :P 1 Dec sitter vi där enligt planerna ;)

Bad Gastein 11/12
Kommer ner nu på onsdag (23e) eller torsdag.. Är det nån som har en soffa att låna ut nån natt, då jag inte hunnit fixat något eget boende :/

Eller om nån rent av behöver en hyresgäst som får ner hyran lite (hur länge går att diskuteras!? :D

Bad Gastein 11/12
Halloj!!

Är en tjej från skåne som ska åka ner till B G imorgon på reseledarkurs med sts-alpresor,
ska köra på stenhårt för att få jobb, men eftersom det är 3 av 30 som får jobb är sannolikheten inte jättestor..
Men jag vill säsonga i BG denna vinter, så tänkte ta chansen att söka jobb om jag får tid över när jag är där nere.
Annars tänkte jag åka ner igen när jag kommit hem, runt 30 nov, någon annan som vill hänga på? :)
Tänkte även på boende, finns möjligtvis ingen som har en vrå över som de vill dela med sig av? hade varit GRYMT :D

Bad Gastein 11/12
Hej, har bokat resa till Bg nu, med boende på hostel första 1-2 veckorna. åker ner med en kompis 7/1 -12 som stannar 1 vecka och själv tänkte jag stanna så länge pengarna och snön räcker. letar inte jobb men jag behöver nånstans att sova och gärna lite trevligt folk att åka bräda och dricka öl med. hör gärna av er om ni har nått tips...

Bad Gastein 11/12
Bad.. Mycket snö? :lol: Ska ned nästa helg. Vilken katastrof. Partyt kommer slå runt om man inte har något att hänga upp dagen på. Är det ok vandring, ta lift upp?

Bad Gastein 11/12
DanielR sa:
Bad.. Mycket snö? :lol: Ska ned nästa helg. Vilken katastrof. Partyt kommer slå runt om man inte har något att hänga upp dagen på. Är det ok vandring, ta lift upp?
Mycket snö? Inte det minsta, ligger lite lite uppe på toppen av sportgastein så..aa..där har du de svaret, tråkigt men sant. Enligt rykten ska det börja snöa imorgon.

Bad Gastein 11/12
ja då åker man själv ner om några timmar bara, kommer vara i BG emellan den andre och 18de med sts både för sid och reseledare utbildnigarna :D någon annan som åker imon ? :D:D

Bad Gastein 11/12
Tjena!

Vi är tre killar som planerar att sticka ner till Bad Gastein inom mycket snar framtid. Är det någon som har boende att hyra ut eller dela? Mycket tacksam för lite hjälp på traven här!

Hör gärna av dig.

Mvh Simon
svedan91@hotmail.com

Mobil: 0730282361

Bad Gastein 11/12
2 killar söker boende i Bad Gastein från januari och framåt säsongen ut. Vi kan dela upp oss så har ni en plats över är det inga problem! Om någon vet något vore det grymt om ni kunde PMa eller maila oss på: donald@tottras.se

/donald och josef

Bad Gastein 11/12
spaderdam sa:
DanielHaraldsson sa:
Ciccitinnis sa:
Han är även ansvarig för Pretty Woman som han bor granne med. En härlig nattklubb med bra drag!
Han fixar sköna för / efterfester i Astrid och är jätteduktig på sina snowblades om dagarna.
Haha låter ju grymt. Jag älskar efterfester, har höga förväntningar. Nedräkningen har börjat!!!

Bad Gastein 11/12
hallo, sitter i bad gastein nu och det snöar ordentligt, finns gott om snö iaf. letar efter boende för resten av säsongen, nån som har en plats över eller vet nån ledig lägenhet?? mvh //Martin

Bad Gastein 11/12
Hallå alla snö älskare!! Det kommer finnas bostad för de som söker på Milchhof i slutet av mars om det är någon som är av behov. Man bor som alla andra 4 stycken i en lägenhet med kök och dusch. På Milchhof bor det bara bummare så inga sura locals. Grundhyran ligger på 10E om dagen. Om det är någon som är intresserad är det bara att skicka ett mail, sms, eller slå en signal för mer information. Säsongskort kan också tagas över om det finns intresse (gratis såklart...) Mitt österrikiska nummer: +43 6649533619. (kan köpas för 10E vid inflytt, A1 kontantkort...)

Hör av er med intresse, inga frågor är för dumma.-

Tillbaka
Topp