Bad Gastein el. St Anton?

Hej!
Vi är två Linköpingstjejer som ska säsonga i vinter, men vet inte riktigt vart vi ska, Bad Gastein eller St Anton? Vi är ute efter att jobba, festa och åka mycket snowboard. Hur mycket behöver man jobba för att det ska gå runt och ungefär hur mycket ska man ha med sig innan? Tips på boenden är också välkomna, vi delar gärna med andra. :)

/Isabel och Sofia

Jag och en kompis hade tänkt bila ner och söka jobb på plats. I de flesta jobben ingår boende. De kompisar jag har snackat med har jobbat ungefär 4h/dag och på det har de gått ungefär plus minus noll. Jag kommer ha med mig tio- till femtontusen kronor endå för att vara på den säkra sidan.
När hade ni tänkt åka ner?

/filip

Senast ändrad:
det är nog billigare i Bad Gastein och inte lika mkt hets om pudret...av egen erfarenhet (13 säsonger) håller jag med om att man skall ta med sig pengar i reserv. Om ni kommer till BG i början av december så har ni bäst chancer på boende och jobb. BG kan jag varmt rekommendera för det är en bra blandning av fest och puder!

/ Henning

Vi hade tänkt åka ner i början/mitten av december. Och man vill ju helst vara ledig på dagarna så man kan åka och ta ett jobb som innebär morgon- eller kvällsjobb. Skulle vara kul att vara ett gäng som drar ner tillsammans och jag har hört att det är lättare att hitta boende innan om man är ett par stycken. :) När har ni tänkt att åka? Och finns det platser kvar i bilen? :P

jag är redan på plats i BG då eftersom jag har varit här flera säsonger så det är bara att komma ner. På Haeggbloms Bar hjälper de dig med att få kontakt angående jobb, boende osv..

Hejsan! Jag och en kompis hade tänkt åka till St.anton i mitten på december. Undrar vart man kan hitta information så man kan skicka mejl till någon där nere andgående boende o jobb?

Skicka en förfrågan om lägenheter till:
info(at)stantonamarlberg.com så får du en lista. Ganska dyra lägenheter dock.

Bad Gestein är lite... Sämre.. Så ta St.anton :) Hoppas vi syns där nere i vinter någon vecka! Kommer ner om det blir prognos :)

Jag och en tjejkompis planerar att åka ner till St Anton. Så om ni är sugna på att dela boende så är det bara och höra av sig. Håller på att leta lite lägehet nu. Åker ner i början av dec. Bil eller flyg det vet ja inte än.

Hallå allihopa!

Jag och 3 st andra killar från Helsingborg rör oss ner mot St Anton i mitten av November för att stanna till början av Maj någon gång. Vi letar för fullt efter boende och är intresserade av att dela något större med andra.

Någon som vet vad ett säsongskort kostar i St Anton?

Hoppas vi ses nere i snön :)

Kan varmt rekomendera badgastein före st. anton:)

Speciellt vad gäller uteliv (om det inte vore för den förbannade gatzbacken).

Gastein har en hemtrevlig atmosfär med en hel del nordiska bummare:)

Snödjup

Tillbaka
Topp