Bad Gastein i janurai?

O_lundberg

Medlem
Bad Gastein i janurai?
Vi är ute efter en inte allt för dyr alpersa i början av januari, men viktigare är då att det är snösäkert, en park med hopp kan vara bra också, hur ställer sig Bad Gastein till dessa krav? Har ni rutinerade rävar några andra tips pga att detta är våran första alpresa =)? Vi letar som sagt mest puder men även lite parkåkning.

Bad Gastein i janurai?
Kollar med på en resa i början av januari och har samma krav typ fast vi åker bräda i stället. Det jag tycker ni ska tänka på är väl det att ni väljer att åka till ett ställe som ligger högt upp iaf nu när man reser så tidigt på säsongen. Vi ska nog dra till Tignes med UCPA som ligger riktigt högt upp (byn ligger på 2100m). Vad gäller Bad Gastein så tror jag inte det bästa stället till att åka i Januari ligger ganska lågt och är väl inte så där jätte snösäkert.

Bad Gastein i janurai?
Aha okej nu är det två som har olika svar. Vad skulle ni rekommendera annars om man vill ha mycket snö i januari? Parken är inget måste, men är det dåligt om snö vill vi åka park.

Bad Gastein i janurai?
De tre senaste vintrarna har jag kunnat åka OP i slut dec -jan. Hur mycket snö det är upp till snögudarna.....

Men bäst snö har ni slutet av feb och i mars.

Det finns en park i flacha Vinkel som ligger en timme med bil från bg.

Bad Gastein i janurai?
jag åkte till BG förra vintern i början av januari och jag tyckte att allt var sjukt bra ! bara det att dom veckorna i januari har ryssarna sitt ``lov`` så det var jävligt många ryssar där. men om man vill ha lite park så kan man ju bara ta bussen till dorfgastein .när jag var där var parken stängd pga att det var för lite snö där (dorfgastein ligger lägst av av alla 4 orterna däromkring ). men offpist är det nog jäkligt mycket av. och om du vill bara åka en vecka eller något så kan man ju åka med STS dom har riktigt bra ergjudande om man bokar tidigt . jag bodde på winkler och det ligger precis vid liften och har sköna rum med sjukt god frukost och nära till byn. och när man bokar tidigt så får man liftkort,halvpension(frkost å kvällsmat),resan dit och hem plus boende för en rimlig peng. rekkomenderar verkligen BG. Och JA det är snösäkert.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp