Bad Gastein kommer troligen ha öppet 20/21

ellenhakman

Medlem
Hej!
Från mötena som hålls i Bad Gastein så utgår de från att det blir en säsong som vanligt med restriktioner, vi får hoppas att dessa får möjlighet att lätta inför säsongen. De har i vart fall sagt att de kommer ha öppet, så vi håller tummarna.

För den som söker säsongs boende så kommer så kommer boendena Haus Salzmann och Townhouse finnas i år, med social distansering då husen är uppdelade i separata rum alternativt privata lägenheter. Det finns även jobb att ansöka till i anslutning till boendena.

Är ni intresserade av fler uppdateringar om just BG, eller söker boende så maila mig!
Ellen.skiingbg@gmail.com

Ta hand om er!

I transparensens namn så är ju inte det upp till Bad Gastein utan Österrikes regering? Och beror väl helt på hur corona utvecklas och det tror jag ingen kan säga vid detta laget. Att det är lockdown igen i Österrike säger väl att det råder en stor osäkerhet kring hur säsongen kommer att bli.

Ja precis, menar det. Ska kolla över att syftningarna är rätt, tack! Nej precis, på mötena diskuterar de precis vad Österrike säger. Orten har utfärdat att de vill öppna om möjligt.
Och ja den lockdown de har nu ska hålla i till slutet av november, sedan vet man ju inte vad som händer.
Vad vi kan hoppas på är att det blir säsong överhuvudtaget eller möjligtvis en senare säsong.

Svårt att tolka vad det stod där. Står det att dem ska öppna upp efter den här nedstängningen? Känns som det är ganska stor risk att dem försätter förlänga nedstängningen.

Svårt att tolka vad det stod där. Står det att dem ska öppna upp efter den här nedstängningen? Känns som det är ganska stor risk att dem försätter förlänga nedstängningen.
Nej, det är inte alls svårt att tolka. Kan jag hjälpa till: det skall bli inte alls skidåkning i Österrike i vintern. Om nån har stora pengar, så, vi kan spela litet?

Nej, det är inte alls svårt att tolka. Kan jag hjälpa till: det skall bli inte alls skidåkning i Österrike i vintern. Om nån har stora pengar, så, vi kan spela litet?
"For every complex problem, there is an answer that is clear, simple and wrong."
H.L. Mencken

Det är ju det som är så svårt att veta. Verkligen svårt att förutspå tror alla sitter i dimman just nu. Så man får väl helt enkelt avvakta till slutet av november och se vad de bestämmer sig för då. Det som de får veta på mötena med deras ”gemeinde” är i vilket fall att de ska öppna om regler tillåter.
Liften får stänga innan 16.30 annars haha.

Tack för uppdateringen! Är du på plats i Österrike eller får direktinformation? I vilket fall så är åtminstone jag mycket tacksam om du sprider det vidare. Vi sitter i beredskap att åka ner till något alpland för en månads skidåkning efter julhelgen om det går, så din information är väldigt välkommen!

Hej! Jag är inte på plats men jag jobbar med en person som får all direktinformation och håller sig uppdaterad.
Nyaste uppdateringen är: Lockdown till 6te dec, därefter får vi se.
Håller er uppdaterade! Och boende finns kvar för den som vill hyra en lägenhet.

Bad Gastein öppnar liftarna 24 dec enligt local sources. Sedan införs en karantän på 10-14 inför jul och nyårs resande för alla högrisk länder 19 dec just för att minska spridningen, Sverige tillhör denna gruppen. Så antingen kan man åka ner innan den införs eller invänta att reglerna ändras efter högtiderna.

Vi tar endast reservationer på boendena, så att det är möjligt att boka boende men utan betalning i år just för det är så oklart med situationen. Dock förutspått att bli en riktigt bra vintersäsong för den som älskar att åka, då det kommer bli tomt i backarna.

Tillbaka
Topp