bad gastein lion alpin!

pettersil

Ny medlem
bad gastein lion alpin!
hej, jag och några kompisar ska dra ner till bad gastein och vi har valt att åka buss med lion alpin... jag undrar om någon har lite info om bussarna för det står inget på hemsidan. Det jag undrar mest är om det finns möjlighet att koppla in sina datorer eller ladda sina mobiler på bussen :) tacksam för svar
MVH petter

bad gastein lion alpin!
Ringa = få svar direkt
Foruminlägg = Vänta flera timmar/dagar eller inte få något svar alls.

Uppenbarligen är det inte så viktigt för er om det finns eller inte eftersom du väljer att posta en tråd.

Fan, folk har börjat bli mer och mer handlingsförlamade.

bad gastein lion alpin!
okej.... om jag ringer till dom så måste jag antagligen vänta i telefonkö i ca 30 minuter för att sen få ett dåligt svar som inte berättar något vilket jag fick sist eftersom jag redan har ringt.. så ja jag gjorde en tråd för att se om någon har lite erfarenhet men istället kommer folk och skriver samma saker utan någon som helst bakgrundsinformation, skit i att skriva istället

bad gastein lion alpin!
Skriv då det i ursprungsinlägget, typ:
"Jag har försökt ringa dom i ärendet men inte fått något svar. Därför testar jag här".

bad gastein lion alpin!
det lär man nog fatta nu iallafall... om man gör en tråd så tror jag inte man är ute efter att någon ska säga "ring till dom. Fan, folk har börjat bli mer och mer handlingsförlamade" för det mesta så vill man nog att någon normal person som inte bryr sig om varför man startat tråden ska komma in och kanske hjälpa till !

bad gastein lion alpin!
Heinz_P herregud skaffa ett liv. Sitta och argumentera för att killen ställer en fråga, som enkelt kan besvaras av någon som har åkt buss med Lion Alpin.

Pettersil tror dock de kan skilja sig från resa till resa, de kanske kör olika bussar varje gång tror de inte äger någon? Vet ej dock. Bara hålla tummarna och hoppas

Senast ändrad:
bad gastein lion alpin!
I min buss finns ett eluttag vid bak dörren, där brukar vi ha en förgrening men det räcker ju inte till alla. Smart är ju att ladda hemma.

bad gastein lion alpin!
Har åkt med dem ett par gånger, dock aldrig haft behov av att ladda mobilen eller datorn på vägen.. så tipset är att ladda kvällen innan =)

btw när åker ni? vi ska också ner till BG med Lion v.13 :)

bad gastein lion alpin!
Lion Alpin äger inga bussar utan det är bussbolag som står för bussarna, det kan alltså skilja från buss till buss. Så det är väldigt svårt att ge något annat svar än att ta kontakt med Lion.

Vill du inte ringa har dom en chatt-funktion som fungerar väldigt bra, fått svar inom 1 min varje gång. Skulle det ta ännu längre tid kan du ju surfa freeride.se medans du väntar :) bra val förresten, var guide i BG förra året. Du kommer ha sjukt kul!

http://www.lionalpin.se/

Titta på menyn till vänster, starta chatt.

/fd. lion-guide

bad gastein lion alpin!
Fanns inget sånt när jag drog ner. Iallafall inte vid säterna. Men borde kanske finnnas något. En jävla massa stop på vägen hela tiden för busschafförerna iallafall. Så utrymme att leta strömuttag lär man kunna göra då :)

bad gastein lion alpin!
Jag är väldigt skeptisk till att Lion Alpin skulle hyra in bussar där varje person har tillgång till enskilt eluttag.

bad gastein lion alpin!
Ställ in er på mycket lång väntan om ni har oturen att bussen ni åker med går sönder längs vägen. Enl lion alpin själv har jag fått veta att 7 timmars väntan är kort tid. Nej upp mot 12 timmar får man vara inställd på. Räkna heller inte med att det finns några kreativa reseledare med på bussen som fixar fram något ätbart under den långa väntan. Nej enl lion alpin ingår det inte i deras arbetsuppgifter.
Lion alpin har en jourtelefon i sverige men enl lion alpin behöver de inte vara uppdaterade med info kring havererade bussar. Man anser inte att det är allvarligt.

Tips om du åker med Lion alpin. Ta med en matlåda ifall du har oturen att bussen går sönder och ställ in dig på en mycket lång väntan. Ha en mobil med dig så dina anhöriga kan kontakta dig, för den som passar jourtelefonen vet ingenting vad som händer.

Tillbaka
Topp