Bad Gastein? Nån som ska dit v.8?

smeknamn

Medlem
Som sagt, nån härifrån som ska dit v.8?

Ni som vart där, några schyssta tips om såväl åkning som andra saker utanför backen?

hmm okej sts alpin resor? vi bor på villa anna några hunda merter därifårn skullejag tro.. kanske det ingen anning =) haha =)

inte många freeriders som åker till Bad Gastein mest pisträvar och After ski-experter men det finns grym åkning så ha det bra!

tja ja har ju inte direkt besökt alla skidorter där nere så man får väl helt enkelt testa sig fram..

okej jo det tyckter jag med =) hehe =) men som han sa alla här är väll freeriders så då passsar väl kanske badgastein ine? men sk abli skoj o åka ner =)

Var i BG v.3 Väldigt lite snö när vi kom dit men det kom rejält med den varan under den dåvarande veckan.

Om du vill testa något anorlunda ska du gå till Felsenbad. Det är ett badhus som ligger mittemot banhof. Där kan du ligga och plaska i 35-gradigt vatten utomhus när termometern visar -10.

Trevlig resa.

Har varit i BG sedan 2 dec..kom mer än en meter snö förra veckan..börjar ordna upp sig med vädret nu..
Är du ute efter parkakning sa dra till Are..här finns inget..only true powder!

V.7, 8 och nio kommer det vara jävligt bra ös här! Tänk pa att fixa boende i tid!

// Henke

Jag var där v 5 och det snöade varje dag. Sammanlagt över 1 (en) meter! Eftersom B.Gastein inte är ett traditionellt bummar-ställe så ligger pudret kvar längre, dvs mer över till mig. :-).
Sport Gastein var stängt i stort sett hela veckan på grund av lavinfara så när de väl öppnar skulle jag rekomendera att sticka dit.

hej, jag ska dit vecka 7 med några polare. Vet inte än om vi kanske bli kvar en vecka till. Beror på hur det är där....annars drar vi vidare. Åker du med några fler? vi är 4 st Göteborgare

Tillbaka
Topp