Bad gastein v.9

grottleif

Ny medlem
Bad gastein v.9
god dag :D jag och en polare ska upp till österrike och åka skidor. joda

ska åka buss med lion alpin, trots all kritik (hoppas dom sköter sig). men iaf, så har jag några frågor angående resan.

vilken ålder är det på att köpa alcoholiga drycker på färgan ?
båda är 17, fast vi fyller 18 nu till sommaren ? kan man mygla sig in på bullet ändå ?
är parken godkänd i området ?

såg även att Hotel Bristol har en populär afterski. nån som har vart där ? samt vilken ålder ?
nån mer som ska dit som är fett grym ?

tjennamoss :)

Bad gastein v.9
God kväll, jag va nere i Bad gastein förra året, då var jag 18 år, på båten ska de vara 18 år för att köpa, samt
Vi hade ett gäng 17 åringar med på våran resan, dessvärre för dom var dom ganska hårda på
uteställerna, silver bullet var de alltid leg kontroll på kvällarna, sen är det även
18 års gräns på starka drycker, öl och alkoläsk tro jag det var 16 års gräns på, medan spriten var det 18.

Vi får väl hoppas ni kommer in iaf, silver bullet tycker jag va de klart roligaste stället.
Hoppas ni får en trevlig resa o du fick svar på några frågor :)

Bad gastein v.9
som sagt 18 på färjan och strikt 18 på silver bullet men häggbloms är det bara å droppa in i dom har nada koll inte heller barer. vin öl champagne och allt under kanske 16% är det 16 år på.
parken är lite misslyckad... ganska små och det tar 10 sek att komma ner och sen måste man ta en lift som tar 1000 år. ovärt. satsa på hopp i offpist istället. finns i schlossen

Bad gastein v.9
Det finns allt snö pa bergen nu. dock inte i byn.
Det är strikt 18 pa Häggbloms ocksa pa kvällarna, även silver och gatz.
Pa blockhusel är dom inte lika strikta.

Hoppas ni far en trevlig resa.

Bad gastein v.9
ah va trevligt, skulle tro att vi åker samma buss då! :) Min erfarenhet är att det iallafall i butiker frågas om man är 18 eller inte, men alla gånger jag har varit med om det har det räckt med att säga: ja jag är 18. Tror ni klarar er! :)

Bad gastein v.9
På färjan är ingen 18-årsgräns. När man åker färja gäller det lands regler som man är på väg till - antagligen Tyskland i det här fallet. Där gäller, tror jag, 16 på öl och 18 på starkare grejer. De kollar hur som helst aldrig legg på färjan. Har själv köpt där som 15-åring. Och förra veckan när jag skulle till St Anton var det småtjejer på 15-16 bast på bussen som sprang runt med helrör. Så vad gäller färjan skall i alla fall inte vara några problem.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp