Bad Gastein vs. St Anton.

fwennerbeck

Ny medlem
Yo!

Jag och mina polare vill åka till Österrike vecka 7 och behöver lite hjälp från alla er erfarna dudes. Vi är 10 st 18-åringar och samtidigt som vi vill ha go skidåkning vill vi också ha ett roligt nattliv (ingen "schtekarkultur", det gillar vi inte). Vilket resmål skulle ni rekommendera, Bad Gastein eller St Anton? :)

Senast ändrad:
Tja!
Jag har säsongat i både St Anton och Bad Gastein, och i november blir det till att återvända till det sistnämnda! Det betyder inte att jag tycker att BG är mycket bättre än St Anton, men ens första säsong är svårslagen, oavsett var man hamnat. Den kanske mest huvudsakliga orsaken till att jag inte gör en säsong i St Anton två år i rad är att de har rivit en av byns mest populära klubbar, Funky Chicken för att istället bygga hotell.. Så det är ju lite trist! Sedan så är det ju egentigen same shit i dessa två som väl kan anses som Alpernas mest populära turistresemål, fest är definitivt ingen bristvara och denna "schtekarkultur" är sedan länge utrotad. Skidåkningen får någon annan som är lite mer hypad på den fronten berätta om, jag har valt att splitta fest och skidåkning typ 60/40 under mina säsonger så jag har inte gått djupare in på det..! Drog dock mitt korsband i Bad Gasteins offpist så det är också en orsak till att jag är sugen på att ta revansch :)

Mer skidakning i St Anton men ocksa fler puderhungriga bummare som kommer ta snon for er... ska ni bara en vecka racker bada till gott och val. I mitt sinne ar Bad Gastein inte jatte sno-sakert... vet inte hur det har varit de senaste sasongerna? Annars ar ju det sjalvklara valet Chamonix. :D

ST Anton utan tvekan! Har varit där i vintras, gjorde en säsong i Ischgl och besökte den orten flertalet ggr. Har aldrig hört någon (Och har en bred bekantskapskrets inom säsongarkulturen) Som sagt något bra om BG. Se bara på deras pistkarta, allt är osammanhängande och man måste åka buss emellan de olika systemen.

Just vecka 7 är det helt klart St. Anton som gäller. Vecka 7 har Danmark sportlov och Bad Gastein totalt invaderas av danskar.

Tillbaka
Topp