Bad Gastein

Leche

Ny medlem
Bad Gastein
Er 2 kompiser som planlegger alpetur... Har tenkt en del på Bad Gastein!.

Noen med synspunkt på det?=) Sne så tidlig som i midten av desember der?

Senast ändrad:
Bad Gastein
Beror lite på hur länge ni ska vara borta, hur bra skidåkare ni är, hur er reskassa ser ut, osv. Fast det näst sista lär väl knappast vara ett problem för våra välmående grannar i väster, eller? :)

Själv tycker jag att ett av de större ställena i Österrike (t.ex. Bad Gstein, St. Anton eller liknande) kan vara bra för en kortare resa med en schysst blandning av bra skidåkning, afterski och resonabla priser. Om stadsliv passar herrarna vill jag rekommendera Innsbruck Arena, vilket är lite annorlunda. Man kan bo i Innsbruck men ändå ha tillgång till massor av bra skidåkning 20-60 minuters bilfär bort. Buss/tågmöjligheterna är också bra där.

Annars tycker jag väldigt mycket om det område i Schweiz där jag bor (St. Gallen / Graubünden). Här finns det en massa trevligt (som överallt i Alperna, naturligtvis), varav nämnvärda är Davos, Flims-Laax-Falera, Arosa, Lenzerheide, Savognin och St. Moritz. Inga ställen man kan förvänta sig någon jätteafterski (jämfört med vissa Österrikiska orter), men skidåkningen går inte av för hackor. I St. Moritz kan ni dessutom titta på ett helt gäng med rika ryssar i pälsar och rosa tights (inte bara kvinnorna...). Det är inte heller det sämsta. Hälsa Bondevik!

MVH
Daniel

Bad Gastein
hehe.. Bondevik hilser tilbake;P

har tenkt på rundt 3 mnd borte, og er jo litt usikker på hva det kommer til å koste oss da.. vi vil bare på tur og kjøre snowboard og leve kooooonge en stund;D

bor i Schweiz du? bodd der lenge lr? kjører ski? jobber?

hvordan er det å jobbe eventuelt? om man skal jobbe litt, er det oftest fri leilighet og mat som er lønna? eller kan man faktisk tjene vanlig timelønn? har hørt litt forskjellig om d.. me tanke på alt for masse jobbing og lite tid til egen kjøring:( !?

om vi skal være borte i jula, hvor kan det være kjekt å feire den og nyttårsaften da?=)

looking forward!;P

Tillbaka
Topp