Tjenare Elofzzon!
Jag var i Bad Gastein v. 7 2008 och ett absolut måste är sportgastein som hade bäst backar men det kansku du redan har hört. Du borde även prova på graukogel med extremt gammal och långsam sittlift, kanske inte för backarna utan pga av vitlökssoppan som serveras i restaurangen på toppen som istället för att serveras på en tallrik serveras i bröd, typ som en semla, asnice. sen har vi ju även schlossalm med den långa pisten som är jävligt nice fast se upp när ni kommer lite längre ner så ni inte åker in på avstängda vägar. Det gjorde ett par polare till mig och det tog jävligt lång tid för dem att ta sig därifrån. en av dem fick en lång reva på skidan.
Stubnerkogel har ju pist på två sidor av berget så du kan planera din skidåkning så att du får åka i solsken hela dagen. Stubnerkogels baksida har även en rätt nice röd pist.
Dorfgastein var vi på första dagen och inte igen, den var det inget speciellt med tycker jag, som stubnerkogel fast lite större och längre bort. allt som allt är sportgastein lätt bäst.
Sen på kvällen finns det ju den omtalade "silver bullet bar" som har nice after ski och även klubb senare mot natten. Silverbullet ägs av salzburger hof som är svensktägt så silverbullet liksom hela bad gastein är typ svenskt. De är stenhårda med leg där. Det finns även ett ställe mittemot silverbullet som också är helt ok.
Sist men inte minst finns haegbloms tror jag det hette som ligger ovanför silverbullet typ mittemot en bensinmack. Där var dom inte lika stränga med legitimationen.
In princip alla vakter var svenska och pratade med en på svenska, även i baren.
Man skulle kunna säga att Bad Gastein är svenska alperna :P med lite österikisk influens om man får överdriva lite. Lite tråkigt kan man tycka. En annan tråkig sak var höjdskillnaderna i byn. Jobbigt när man är lite glad i hatten. Fyllekäk i form av "kebap" finns att köpa på natten
Ha så kul!