bad gastein!?

Elofzzon

Medlem
bad gastein!?
Tänkte bara kolla om det kommer några härliga svenskar till bad gastein över jul. Ska nämligen dit och hoppas ju det kommer lite trevligt folkxD

Skulle vara kul med lite tips om vad som är bra och vad som är dåligt och ska undvikas?

Peace out man!

bad gastein!?
Jajjemensan ska också dit över jul :D hoppas på fett mycket snö, aldrig varit där förut så skulle också uppskatta lite tips.

Peace

bad gastein!?
jag vill ha öl me!
matti, inga kulor till säsong i år så jag å bror min kommer v5, då förväntas champangen vara kyld!

bad gastein!?
Tjenare Elofzzon!
Jag var i Bad Gastein v. 7 2008 och ett absolut måste är sportgastein som hade bäst backar men det kansku du redan har hört. Du borde även prova på graukogel med extremt gammal och långsam sittlift, kanske inte för backarna utan pga av vitlökssoppan som serveras i restaurangen på toppen som istället för att serveras på en tallrik serveras i bröd, typ som en semla, asnice. sen har vi ju även schlossalm med den långa pisten som är jävligt nice fast se upp när ni kommer lite längre ner så ni inte åker in på avstängda vägar. Det gjorde ett par polare till mig och det tog jävligt lång tid för dem att ta sig därifrån. en av dem fick en lång reva på skidan.
Stubnerkogel har ju pist på två sidor av berget så du kan planera din skidåkning så att du får åka i solsken hela dagen. Stubnerkogels baksida har även en rätt nice röd pist.
Dorfgastein var vi på första dagen och inte igen, den var det inget speciellt med tycker jag, som stubnerkogel fast lite större och längre bort. allt som allt är sportgastein lätt bäst.
Sen på kvällen finns det ju den omtalade "silver bullet bar" som har nice after ski och även klubb senare mot natten. Silverbullet ägs av salzburger hof som är svensktägt så silverbullet liksom hela bad gastein är typ svenskt. De är stenhårda med leg där. Det finns även ett ställe mittemot silverbullet som också är helt ok.
Sist men inte minst finns haegbloms tror jag det hette som ligger ovanför silverbullet typ mittemot en bensinmack. Där var dom inte lika stränga med legitimationen.
In princip alla vakter var svenska och pratade med en på svenska, även i baren.
Man skulle kunna säga att Bad Gastein är svenska alperna :P med lite österikisk influens om man får överdriva lite. Lite tråkigt kan man tycka. En annan tråkig sak var höjdskillnaderna i byn. Jobbigt när man är lite glad i hatten. Fyllekäk i form av "kebap" finns att köpa på natten
Ha så kul!

Senast ändrad:
bad gastein!?
Jag ska dit 2 januari :D
Har varit där nere 2 gånger förut och kan tipsa om att undvika Dorfgastein när det är lite fler plusgrader och soligt, finns risk att det blir slaskigt alt ifall det fryser till lite, väldigt isigt och hårt. Annars är det mycket fina backar och möjligheter till offpist!
Sen kan jag bara ösa kärlek över Sportgastein där jag rekommenderar att man spenderar mycket tid, förutom kanske när det blåser och snöar mycket :) I Sportgastein finns mycket fina och härliga pister, bland annat S1:an som är Atomics testbacke. Det ligger också ovanför trädgränsen så det finns stora härliga trädfria offpistytor!
Sen kan jag också rekommendera afterskin på Silverbullet bar där dom har ett grymt liveband och bra stämning :)

bad gastein!?
jag kommer vara där v10! längtar redan!
grymt ställe bra skidåkning och festandet e gudomligt speciellt på danska stället blockhausl fett!

bad gastein!?
Tack för alla svar! Längtar som fan, men det är väl 16 årsgräns på att köpa där nere väl? Har för mig att det var så sisst jag var i österrike:o Aja, åker dit med la familia så dom lär väl vilja kolla runt lite dom med, så man lär väl tillslut hamna på ett pisställe:P

Peace out man!

bad gastein!?
hehe nee asså i affären är det 16års gräns på bers och liknande medan det är 18 på sprit. Detta kollar dem dock inte så noga förutom en kärring, noga som en svensk och sträng som en tysk så henne ska ni akta er för. De andra är lite mer laid back!

oj vad vi kom in på hur det är med alkohol och så i utlandet, men jag tänkte säga en grej till och det är att inte köpa massa på färjan hem eftersom det är billigare att köpa i livsmedelsbutiken i bad gastein.

bad gastein!?
bL1d sa:
hehe nee asså i affären är det 16års gräns på bers och liknande medan det är 18 på sprit. Detta kollar dem dock inte så noga förutom en kärring, noga som en svensk och sträng som en tysk så henne ska ni akta er för. De andra är lite mer laid back!

oj vad vi kom in på hur det är med alkohol och så i utlandet, men jag tänkte säga en grej till och det är att inte köpa massa på färjan hem eftersom det är billigare att köpa i livsmedelsbutiken i bad gastein.
åååh den där kärringen stötte man allt på förra året! nu kommer jag trycka upp mein leg i näsborrarna på henne hoho det har jag längtat efter hela året

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp