Bad Lieutenant

Bad Lieutenant
eeh, varför skulle det inte funka`? tror bestämt att det är till för att ha utanför.
peace

Senast ändrad:
Bad Lieutenant
Jag hade bandet utanför men det blir både snyggare och mer funktionellt med bandet innanför..

Snyggare & Bättre... kan man vilja ha mer??

Bad Lieutenant
Tullen är =moms.. dvs 25% av priset.. plus expeditionsavgift ca 100kr.. Så det blir nog ganska lika.. Räkna även frakten..

Bad Lieutenant
Vad blir den totala kostnaden för att handla varor från icke EU-land? Se länkarna jag tipsade om ovan:

Varans pris
Fraktkostnader
Tullavgift (troligtvis 2,7% för hjälm)
25% moms på totalsumman ovan
Postens speditionsavgift 100kr (men när jag handlar ibland är Posten inte inblandad utan andra leverantörer).

Då blir det väl c:a 1332SEK (billigaste fraktkostnaden) för de två BL som F_redrik tipsade om ovan.

Lycka till med köpen,

Senast ändrad:
Bad Lieutenant
Steam sa:
Vad blir den totala kostnaden för att handla varor från icke EU-land? Se länkarna jag tipsade om ovan:

Varans pris
Fraktkostnader
Tullavgift (troligtvis 2,7% för hjälm)
25% moms på totalsumman ovan
Postens speditionsavgift 100kr (men när jag handlar ibland är Posten inte inblandad utan andra leverantörer).

Då blir det väl c:a 1332SEK (billigaste fraktkostnaden) för de två BL som F_redrik tipsade om ovan.

Lycka till med köpen,
du skojjar? det kan inte kosta så mycket? :O

Bad Lieutenant
Hej,
Det är väl bara att testräkna själv. Tänk på att det var beräknat på två hjälmar som (det var ifyllt två stycken så jag tog det som räkneexempel.

Jag kan göra ett tydligare räknexempel på en hjälm enligt rdcshop-länken ovan:

Pris för BL $48.72, det blir 359SEK enligt forex.se
Frakt $25,05, blir 185SEK
Tull 2,7% (359+185)x2,7%=15SEK
Moms 25% (359+185+15)x25%=139SEK

Summa 698SEK för en hjälm som syns i länken till rscshop ovan.

Här har jag inte lagt med Postens eventuella expeditionsavgift, som tullverket.se tar med i sitt räkneexempel.

När jag beställde en G3 lavinspade från Kanada för en del år sedan slank paketet igenom och det blev riktigt bra pris. Men det kan man inte alls räkna med. Vid ett annat tillfälle hade jag lite mer otur. Jag var en säsong i USA och köpte ett par DC snowboard boots i början av säsongen där, efter drygt halva säsongen pajjade de på ett litet konstigt sätt, så jag gick in i butiken och visade dem. De skulle byta den direkt, men tyvärr hade leverantören inga kvar av den så vi lappade ihop mina så gott det gick och jag körde med dem säsongen ut. I maj skulle jag hem till Sverige igen och butiken sa att de kan skicka mej nästa säsongs DC boot, bara jag betalade frakten till Sverige. Ok sa jag. När hösten kom, mailade jag butiken, de ordnade ett nytt par (jag betalade frakten), och de dök upp i Sverige. Nu tyckte tullverket att jag skulle betala tullavgift och moms på mina ersättningsboots. Tar man med sej ett par nya boots hem till Sverige räknas det som privatimport, men här tyckte jag att det var ersättning för trasiga boots. Jag försökte hitta alla möjliga paragrafer i deras föreskrifter, men det fanns inga föreskrifter som reglerade just mitt fall, så då blev det till att betala för att kunna få dem. Men men, jag fick ett par nya, dessutom var den förbättrad till denna säsong.

Nu kör jag med ett par Norhtwave APX 9, den modellen fanns inte i Sverige, de butiker jag kontaktade sa att de inte kunde beställa hem den heller, så vad gör man... jag skickade efter dem från Italien.

Man kan hitta mycket billigt på nätet utomlands, senast köpte jag kanonbilliga delar till min mtb från tyskland.

Ride on brothers!

Tillbaka
Topp