Bada med pjäxorna på?

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Bada med pjäxorna på?
Hej alla glada!
Nu har jag fått ett riktigt konstigt tips ang. pjäxformning från en halv-osäker källa som sa att man ska spänna på sig pjäxorna hårt och lägga sig i ett varmt bad med pjuxen på och ligga där i minst en timme för att innerskon samt ska svälla och forma sig efter fot & vrist samt även att skalet ska forma sig lite. Sedan bara låta dem torka.
Låter ganska otroligt att det ska funka! Så någon fler som hört om denna teori? Något man bör testa för att få bättre passform?

Hade!
/Almroth

Bada med pjäxorna på?
Det låter som det tipset var att rekommendera för 25 år sen när det gäller skidskor i läder. Möjligen även pjäxor när dom var i läder.

Har mkt svårt att se att det skulle vara lämpligt eller ens att det ger någon effekt för moderna pjäxor.
¨

Bada med pjäxorna på?
Då borde det väl vara bättre att ställa in innerskorna i ugnen på 50 grader i 15 min och sedan trycka ner dem i skalen och kliva i dem. Spänn bara löst och stå i åkposition i 15 min.....
Kan kanske funka?!?!?

Bada med pjäxorna på?
Hawk100 sa:
Då borde det väl vara bättre att ställa in innerskorna i ugnen på 50 grader i 15 min och sedan trycka ner dem i skalen och kliva i dem. Spänn bara löst och stå i åkposition i 15 min.....
Kan kanske funka?!?!?
Jo det har jag provat, fungerar ungefär lika dåligt som en vanlig pjäxugn i butiken. Enligt källan ska vattnet fylla någon sorts funktion med att forma innerskon. Låter märkligt som sagt!

Bada med pjäxorna på?
I Finland har vi ett rum i huset som heter Sauna (bastu=på svenska) :lol: i den är det mycket enkelt att forma pjäxorna. Värm bastun, på med pjäxorn sitt och njut och efter de passar dom perfekt. Och tro mig dettä är väl testat och beprövat hos oss..

Bada med pjäxorna på?
Haha bada med pjäxor. Årets prank? Men Otlanders tips skulle jag absolut kunna tänka mig att testa ifall jag hade några problem. Är dock lyckligt lottad och har aldrig haft några som helst bekymmer med passformen.

Tillbaka
Topp