badgastein vs. saalbach

brum

Ny medlem
badgastein vs. saalbach
säsonga i saalbach eller badgastein? kan inte bestämma oss. vet inte om det är bra överhuvudtaget. ska åka ner i mitten/slutet av november och söka jobb. äh. hjälp.

badgastein vs. saalbach
Har själv bara besökt saalbach av de ovan nämnda 2 orterna.. och det är nog inget ställe som jag skulle vilja göra en säsong på, ganska lite fallhöjd (1000m) och inte speciellt branta berg är de 2 största anledningarna till att söka sig någon annanstans.

badgastein vs. saalbach
Jag har gjort säsong i Bad Gastein helt ok åkning finns några ställen man inte hittar om man inte vet om de. Själva byn skulle jag inte rekommendera om man vill ha alpby känslan. 99 % skandinaver. Lycka till

badgastein vs. saalbach
Jag har väl inte riktigt rätt att uttala mig i frågan
- förutom Hallandsåsen är nämligen Bad Gastein den enda alpina erfarenhet jag har...

Hur som helst är BG helt ok. Tillräckligt trevligt för att jag ska återvända för en halv säsong till i vinter..

Åkningen är helt ok för den som inte är särskilt petig och det finns ganska gott om system. Men vill du lära känna österrikare och prata tyska ska du åka någon annanstans, det kryllar nämligen av svenska säsongare. Och eftersom det tenderar att vara ont om snö ibland blir det lätt mer fest än åkande för en del..

Rekomenderar inte att åka ned i mitten av november. De flesta jobben börjar i mitten av december. Förra året kom knappt någon snö före jul och liftarna öppnade 13. Åk i början av december och infiltrera er med lokalbefolkningen för jobb och boende. Räkna inte med att börja jobba före 15 december.

Tjejer har mycket lättare att få jobb än killar. De tror inte på "städ-pojkars" effektivitet, däremot finns det chans till serverings och köksjobb. Kinarestaurangen och pizzeria Regina, tycks ha en nästan pervers dragning till unga, svenska servispojkar.. Försök där!!?!

Bummare brukar ha borabatt på svenskägda Haus Emma i början av säsongen. Ligger bakom Spar, lätt att hitta till och ger lite tid för att hitta annat boende. Villa Müllberger ligger i utkanten men har ok pris för säsongsboende och alltid någonting ledigt (rummen "renoveras" efterhand).

Skicka ett mail för mer tips om du bestämmer dig för Bad Gastein!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp