Mans_Hilling
Ny medlem
Badgastein
Tjena, funderar på att dra ner till Bad med 3 kompisar runt 1 december. Är det någon som vet hur läget ligger med boende och jobb där? Är det bäst att fixa boende innan man kommer ner, eller löser det sig på plats? Har aldrig bummat förut, och är inte heller riktigt säker på vad boende kostar, så om det är någon som har varit där, eller någon annan stans och kan uppskatta boendepriset, så skulle jag vara enormt tacksam!
Sen undrar jag även hur det fungerar med vatten och el i Österreich, ingår det i hyran eller betalas det under chock i slutet av hyrestiden som ofta sker (har jag förstått) i frankrike.
Sen en sista fråga: Är det svårt att skaffa sig jobb där? Finns det någon anslagstavla där pubbar och liknande hänger ut lappar om att de behöver folk o.s.v.???
Tack på förhand!
/Måns Hilling
Sen undrar jag även hur det fungerar med vatten och el i Österreich, ingår det i hyran eller betalas det under chock i slutet av hyrestiden som ofta sker (har jag förstått) i frankrike.
Sen en sista fråga: Är det svårt att skaffa sig jobb där? Finns det någon anslagstavla där pubbar och liknande hänger ut lappar om att de behöver folk o.s.v.???
Tack på förhand!
/Måns Hilling