Badgastein

Badgastein
Var därnere förra året. Vi hade lite klent med snö, och jag har hört att det är skralt i år också. Detta motsäger dock inte att det ska bli kanonår nästa år.

Helt OK ställe att åka skidor på, även om pisterna är lite tama. Räknar dock med att du ska ner på puderäventyr, där har Gasteinerdalen en hel del att erbjuda.

Bäst med BadGastein är dock det mycket bummarvänliga klimatet. Vi blev mottagna med obstler och öppna armar av gänget på den svenskägda hyrshoppen First Decsent, och baren Haeggbloms (en av fyra svenska barer i byn). Trots att vi var sent nere (julhelgen) hjälpte dom till att ordna jobb åt oss alla tre.

STS erbjuder jobb i området. Kolla gärna in deras hemsida.

hoppas du får lika kul som jag....

/J

Badgastein
sitter här nere nu.
Jobbar som guide för STS. Det finns gott om jobb för svenskar men du behöver bara komma hit ner så de ser vem du är, jag tog resledarkursen i början av dec. Om du vill jobba på barer skall du nog åka ner i mitten av nov och söka. Hade kompisar som fick jobb i miten av december också, letar man så finner man... F

Badgastein
kom hem från badgastein idag...saknar det jätte mycket! har inte vart så bra med snö denna vinter men nu när jag drog hade det snöat en massa och var strålande sol då vill man inte åka därifrån var därimot tvungen! trivdes jättebra där nere ganska lätt med boende och jobb beroende på hur kräsen man är!!!
lycka till!
anna

Badgastein
jag var nere förra året i dalen, jag jobbar i den trevliga svenskägda butiken first descent, det finns inte mycket att säga om dalen mer än att dom flesta som åker ner dit för att jobba tillbringar största delen på krogen, så vi e ca 20 personer som delar på allt puder d v s att du kan åka puder en vecka efter det har snöat. Om ni kommer ner så tycker jag att ni ska komma till shopen så kan vi ge er lite tips och bra saker att veta, ha det synes i vinter kanske / Calmar

Badgastein
Var, precis som jonas (tjena föresten,d et var längesedan, läget? :) nere den här säsongen. Det stämmer väll det som sagts, men det finns dock en stooooooor nackdel med Bad-Gastein. De har ingen Snowboardpark. är ganska jobbigt att behöva bygga hopp själv jämt och ständigt, även om man naturligtvis gör det ibland ändå. Bygga rails är ju kanske itne heller det första man tar sig för...
Annars är det lite väl mycket sprit i byn, känns ibland som om det fanns mer barbums än skibums, men men, det ger ju mer puder till oss andra...

Kolla på ett ställe som heter milchhof/gastro milch markt, en bit att gå, men ganska billigt boeende. Lukar lite illa i duschen, men annars ganska frächt. Vi betalade 390 e i månaden för ca 35 m2, helt okej tycker jag...

Tillbaka
Topp