Badgastein

Badgastein
Är det nån som vet hur skidåkningen är i Badgastein. Är det nåt att tänka på eller kan man lika gärna dra till St.Anton eller Charmonix på en gång? Alla tankar och funeringar angående skidåkningen i dessa tre orter tas tacksamt emot.

Badgastein
Tjena!
Jag har varit i både Badgastein och i St Anton. Skidåkningen i Badgastein är inte alls dålig och vl värd att testa på. Men skulle jag välja så skulle jag mycket hellre åka till St Anton eller till Chamonix.

Badgastein
Till skillnad från Martin har jag varit till Badgastein och Chamonix i stället. Måste säga att det är två väldigt olika ställen med både för och nackdelar Fördelen med Badgastein är att man inte har samma stress till dom bästa ställena när det har dumpat mycke snö vilket det är i Chamonix.
Det är betydligt mindre bra skidåkare i Badgastein än i Cham vilket gör konkurrensen betydligt mindre om den bästa snön.
Ett tips är att inte lyssna på Sportresors resledare om vart dom tycker att man ska åka......bara massa skitsnack.
Chamonix är ett extremare ställe på alla de möjliga sätt, nästan en förutsättning för att man skall få ut så mycke som möjligt av skidåkningen är att man åker med nån som har lokalkännedom.
Dessa omdömmen är baserad på åkning i icke preparerad träng.
// MVH Fredde

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp