bakkappan

Lunkan83

Ny medlem
bakkappan
Jag vet inte om det här är en dum fråga. Jag har precis köpt nya grejer, och när jag kollar i instruktionerna för bindningarna finns det en del som handlar om vinkeln på bakkappan. Jag har främre bindingen i 15graders vinkel. Enligt instruktionsboken skall bakkappan ändå vara i vinkel med brädan. När jag ställer in detta så blir det svårt att vika ned kappan.
Jag åker till Hemsedal imorgon vilket gör att jag kan testa div. inställningar och tweaks själv, men jag skulle bara vilja kolla om det här är en inställning ni andra anväder också.

bakkappan
tjenna dude.. vad är det för bindningar? har kört burton mission sista tiden där jag ställt bakkappan rakt med kanten o det är fint som snus. bättre tryck rakt bak plus mer flex i sidled. bakkappan blir lite trögare att vika ner med inget att oroa sig för. go for it. testa testa! ha det kul i dalen!
piis

bakkappan
Kör på Burton Cartel, funkar fint att böjja ner bakkappan med +18 -9.. personligen tycker jag det e skönare om den e parallell med brädan.. men går ju o ha den antingen eller, så länge de e skönt är de bra!

bakkappan
jag har lite mer vinkel på min bakkappa än "rakt upp", tvingar dels benet att vara lite mer böjt hela tiden vilket ger bättre åkställning och dessutom får man en snabbare respons på hälskär...

vad är det för bind?

bakkappan
CustomX sa:
jag har lite mer vinkel på min bakkappa än "rakt upp", tvingar dels benet att vara lite mer böjt hela tiden vilket ger bättre åkställning och dessutom får man en snabbare respons på hälskär...

vad är det för bind?
Syftar inte du på forward lean?
Ja menade vinkeln på bakkapan i förhållande till brädans bakkant..
snackar vi forwardlean (framåtlut?) så har jag +1...

bakkappan
tack för svaren killar! Bindningarna jga köpt är burtons P1or. jag sitter här med resfeber... tydligen är hemsedal grymt nu! kom 20cm nysnö idag. ska snöa imorrn och fredag också, sen sol lördag och söndag. göttgöttigött gött!

Ska ialla fall testa att vinkla kappan. får se om det känns bättre :) Det blir premiär på nya utrustningen.

bakkappan
blizzy sa:
CustomX sa:

vad är det för bind?
Syftar inte du på forward lean?
Ja menade vinkeln på bakkapan i förhållande till brädans bakkant..
snackar vi forwardlean (framåtlut?) så har jag +1...
aah! fel av mig, läste lite slarvigt..

blizzy sa:
tack för svaren killar! Bindningarna jga köpt är burtons P1or. jag sitter här med resfeber... tydligen är hemsedal grymt nu! kom 20cm nysnö idag. ska snöa imorrn och fredag också, sen sol lördag och söndag. göttgöttigött gött!

Ska ialla fall testa att vinkla kappan. får se om det känns bättre :) Det blir premiär på nya utrustningen.
usch va vidrigt det låter med sol och snö, det är ju skitjobbigt, måste man ut i kylan och ha sig, nej tacka vet jag sthlm, mycke bättre med regn och grått...

pröva och vinklar bakkappan, gillar du det inte bara att vinkla tillbaks..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp