Basfaktan kring longboards

• Trådstartare Deleted member 117581
  • Start datum
D

Deleted member 117581

Guest
maxi4ever sa:
Är speed rings väldigt nödvändiga? :)
Jag skulle säga ja, för då slits inte kullagerna lika fort. Men det är inget du behöver köpa extra dom brukar sitta på truck vid köp!

linder

Aktiv medlem
Köper du en paris / calibers / randal truckar nya (det är dom märkena jag vet till 100%) så ingår det speedrings.

Och ja , det är nödvändigt. Polaren hade missat att sätta på en speedring efter han hade bytt hjul och någon månad senare så va det kullagret helt trasigt :P Visst det fungerar men man bör ha spacers och speedrings för att kunna dra åt fullt men inte skada grejorna :)

maxi4ever

Ny medlem
Jag tycker det ser as wierd ut när Bushingen är på framsidan av vissa truckar.... är så van vid skate modellen :) Och varför är den fram?

linder

Aktiv medlem
maxi4ever sa:
Jag tycker det ser as wierd ut när Bushingen är på framsidan av vissa truckar.... är så van vid skate modellen :) Och varför är den fram?
Kolla inte bara på bushingens placering , utan hur kingpinen går . Men detta ger mer sväng och lean än en vanlig skate truck :)

PapaSaurus

Ny medlem
Ursäkta men jag lånar tråden lite här.

Jag har en Madrid missionary 37.6 pimped och det är så att när jag slidar har jag framfoten hälften upp på kicken för att få mer framåtvikt jag är 14 och väger 46 kg är det därför jag måste ha foten halvägs upp på kicken?

Hjälp!

thetrollguy23

Ny medlem
nice guid mannen :cool: bara en fråga är det inte bushingar som gör det kan svänga och kan man ha skateboard bushingar till longboards ?

Senast ändrad:
Topp