Balansplatta

• Trådstartare Trådstartare Annsofie26
  • Start datum Start datum
A

Annsofie26

Guest
Balansplatta
Hej. Jag köpte en balansplatta idag på stadium outtlet. Den har ingen kula under men den borde väl funka bra att träna ett knä med? Den heter benefit so balance board.

Balansplatta
Ja det har den. Men den är inte lika hög som dom som har en kula under men den tippar

Balansplatta
Okej. Så den funkar lika bra ändå? Köpte för att träna mitt knä dom jag har problem med

Balansplatta
Okej. Jag fick problem med mitt knä efter jag hade halka på en is fläck och fick en smäll. Gör ont och låser sig på höger sida om knät.

Balansplatta
Nån som vet om man kan skicka egen vårdbegäran till en ortoped. Finns det på mina vårdkontaker att man kan det.

Balansplatta
Gå till din hälsocentral så fort som möjligt. Dom skickar dig sedan vidare till ortopeden. Det kan ta ett tag innan du får komma till ortopeden om det inte är akut, vilket det inte låter som.

Om du vill ha en snabb "åsikt" kan du även gå till en bra sjukgymnast. Välj en med inriktning på idrottsskador.
Dit kan du gå utan remiss och då får du en aning om vad som kan vara fel inför besöket hos ortopeden samtidigt som du får tips på övningar m.m.

Balansplatta
Okej. Hälsocentral vad är det. Vårdcentralen har jag vart till. Och där gjordes inte mycket har tid hos sjukgymnast i december. Så vet inte vad jag ska görs till dess

Balansplatta
Annsofie26 sa:
Okej. Hälsocentral vad är det. Vårdcentralen har jag vart till. Och där gjordes inte mycket har tid hos sjukgymnast i december. Så vet inte vad jag ska görs till dess
Gå till en privat sjukgymnast inriktad på idrottsskador, som föreslogs ovan. December är dessvärre sent att börja träna ett knä om du vill åka så fort som möjligt.

Balansplatta
Okej. Jag vill bara ha ett bra knä. Åker inte skidor nu för tiden. Men vill ha ett knä som inte gör ont,

Balansplatta
Annsofie26 sa:
Okej. Jag vill bara ha ett bra knä. Åker inte skidor nu för tiden. Men vill ha ett knä som inte gör ont,
Well, det va ett intressant val att ställa en sån fråga på ett skidforum om man inte heller är intresserad av just skidor längre... Precis som med allt annat när det gäller skador/sjukdomar, sök hjälp hos någon som kan istället för att fråga på internet. Men även om det går emot mina principer att genråd ang sjukdommar på nätet så säger jag som alla andra. Gå till en sjukgymnast eller naprapat.

Balansplatta
Newlund sa:
Annsofie26 sa:
Well, det va ett intressant val att ställa en sån fråga på ett skidforum om man inte heller är intresserad av just skidor längre... Precis som med allt annat när det gäller skador/sjukdomar, sök hjälp hos någon som kan istället för att fråga på internet. Men även om det går emot mina principer att genråd ang sjukdommar på nätet så säger jag som alla andra. Gå till en sjukgymnast eller naprapat.
Naprapater är kvacksalvare, om du ska uppsöka någon, välj en riktig sjukgymnast.

Senast ändrad:
Balansplatta
Sök efter en ortoped i ditt område där du bor eller på plats du kan tänka dig ta dig till.
Ring och boka tid.
På plats beskriv ditt problem och låt ortopeden bedöma om det skall till en MR undersökning för att få med en fördjupad diagnos.
När diagnosen är ställd fråga efter en sjukgymnast som kan hantera ditt problem och ge dig ett träningsschema som motsvara vad du vill uppnå.

Hur svårt kan det vara?

Balansplatta
Okej. Jag har skickat remiss till ortopeden och har tid hos sjukgymnast i december. Men är inte säkert att ortopeden tycker att det är mot jag behöver komma dit för eftersom dom bedömer remissen

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp