Banff 09/10

Gabbe88

Ny medlem
Banff 09/10
Jag och en polare drar till Banff med omnejd i november. Det blir vår första säsong så har dålig koll på boendet. Har ingen aning om hur enkelt/svårt det är att få hyra en lägenhet i en så pass liten stad som det ändå är.
Är evigt tacksam för alla tips.

Banff 09/10
Jag går också i Banff-tankar och undrar om det inte finns nån som har fler tips! Plus och minus med att bo i Banff, Lake Louise eller Sunshine? När är det vettigt att åka dit? Vad är en rimlig budget för en hel säsong? Vi har tänkt 30 000-40 000 ungefär för ett vettigt boende och hyffsad mat.

Banff 09/10
Tjenare! Nu har jag inte säsongat i varken Banff eller LL men jag har varit på både ställen, dock bara åkt skidor i LL. Faktiskt ett mycket trevligt system, speciellt baksidan som sällan får sol och som bjuder på mycket brant åkning tills man är nere i dalen igen, dvs ungefär 30 sekunder.

Det som avskräckte mig totalt var dock avsaknaden av stad, LL är en myriad av hotell i princip. Stadskärnan består av ett café, några affärer och en matvarubutik. And that's it...

Banff var en större stad, rätt trevlig men ändå inget att hänga i granen jämfört med byar i Alperna.

Banff 09/10
Bo i Banff. Köp en bil. Pendla till Sunshine (2mil)!!!!!

Ge faan i LL (kan vara värt ett besök på våren, då snön smält och sjön faktiskt kommit fram). LL är ett lite större lindvallen. Med folk därefter.
När jag var i Banff var det många som bodde hela säsongen på Samesune hostellet. Det var även här jag bodde. Väldigt hög klass för att vara ett backpackers, egen toalett och dusch på rummet, frukost och rent och snyggt.
Det är en mycket trevlig by, mätt med canadick ögon. Lite dyrare, lite snyggare, lite bättre. Mycket(!!!!) mer vackert kvinnofolk än exempelvis revelstoke, Fernie och red.

30-40k på bara mat och boende? Känns rimligt. Jag smällde 70 totalt förra säsongen, men inhandlade då mycket nytt. Men jag lade i alla fall ca 3000 på hyra och 1500-2000 på mat.

Åk dit

Banff 09/10
Jag håller verkligen inte med ovanstående människa. LL känns både större, bättre och mer varierat än Sunshine. Har spenderat 2 säsonger och bott i Banff, skulle inte bo i LL eller sunshine, verkar för litet. Banff är en asrolig by med mycket galet folk. Har även varit runt till lite olika berg i BC och kan säga att bästa åkningen jag hittade var i Revelstoke, helt enormt bra! Då får man nog offra mycket av livet utanför backen, men allt handlar ju om prioriteringar. Hoppas ni får det grymt, finns goda förutsättningar!

Banff 09/10
Hej Folkens!

Tagga sæsong! Jag ar otroligt taggad på Banff, men hade bara tænkt vara dær i två månader.. Januari och Februari 2011.. Någon som vet någon bra sida man kan checka boende och sånt?

Ev styra ihop ett svennebanan-kollektiv??

Tillbaka
Topp