Banff i Kanada

Whybeck

Ny medlem
Banff i Kanada
Någon som kan berätta om egna upplevelser i Banff eller har någon bra sida (gärna svensk) om Banff.
Ska troligen dit i vinter och det vore kul att veta lite mer stället så här i förväg!

Mvh Markus

Banff i Kanada
Åk inte till Banff!
JAg har varit där och det var en klar besvikelse! Det faller lite snö, möjligheterna till kul och brant åkning utan för pisterna är dålig. Vi åkte både i Sunshine och lake louise. Ska man åka till Kanada så rekommenderar jag att åka mer västerut eftersom det kommer mer snö. Åk till red mountain och whitte water om du gillar bränna lagg i djup snö. Testa Kicking horse väl värt sitt namn. Åk till whistler och fernie och du vill träffa robban olsson wannabe´s. Banff har en fördel och det är att det är dyrt, mycket brudar och bra röj på nätterna om man nu gillar sånt och inte skidor...
Ett tipps är att noggrant kolla var snön faller/kommer att falla under den period du ska åka dit!
/Brad

Banff i Kanada
Japp, man är riktigt beroende av var snön faller i the Rockies. Sunshine och Lake Louise är OK, men man kör igenom dom på någon dag eller två. Samma sak med Kicking Horse tycker jag, även om det kan vara värt en timmes bilresa från LL för att kolla in stället. Fernie kan nog vara det bästa om det är bra snö, jag hade lite otur med det för två år sedan. Dagen jag var i KH föll det 65 cm i Fernie.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp