Banff säsong 16/17

annaodh

Ny medlem
Banff säsong 16/17
Tjenare!!!

Jag har storslagna planer på att göra en säsong i the rockies i vinter, närmare bestämt i Banff. Flyg, visum och exaltation har jag, men däremot inget boende eller jobb. Även fast Banff verkar vara ganska svensktomt i förhållande till t.ex. Revelstoke tänkte jag höra om det finns någon som antingen är eller har varit i samma sitation som jag: en halvt skiträdd halvt skitexalterad snöfanatiker som bara kan tänka på byn över havet. Tveka inte att kotnakta vederbörande, är jävligt trevlig och hyfsat snabb på laggen!!!!!!!

Tacohej

Banff säsong 16/17
Tjena!

Har liknande situation och är grymt taggad på Banff jag med!
24 år, har paus från plugget och vill ha allt möjligt ut från en säsong, pist, offpist, uteliv, Kanadas fantastiska natur osv!

Jag PM:ar dig och berättar mer :)

Banff säsong 16/17
Hejhej!

Jag är i Banff nu och har varit här i cirkus en vecka och idag fick vi första SNÖN!!!!

Banff är hur fint som helst, dock är det svårt att få tag i boende vad jag har förstått det som.

Hör av er när ni är här, så kanske vi kan mötas upp för en öl :)

Banff säsong 16/17
hilmastahl sa:
Hejhej!

Jag är i Banff nu och har varit här i cirkus en vecka och idag fick vi första SNÖN!!!!

Banff är hur fint som helst, dock är det svårt att få tag i boende vad jag har förstått det som.

Hör av er när ni är här, så kanske vi kan mötas upp för en öl :)
Nä men fy tusan låter helt fantastiskt!!! Jag anländer den 30 oktober. Möts gärna upp på en öl någon gång :)))

Banff säsong 16/17
Jaa skojs! :D

Just det, early bird priserna för sunshine village ski passen tar slut den 15:e oktober, bara så att ni vet det. Om ni vill ha lite billigare liftkort! :)

Banff säsong 16/17
Just det, liftkort, tack. ? Jag kanske kan höra med dig: har du köpt seasons pass för bara sunshine village eller för alla tre??

Banff säsong 16/17
Jag kommer att jobba för Sunshine så jag får för alla tre genom dem :) Men innan jag fick det passet så har jag för mig att vi bara tänkte köpa till Sunshine. Har ändå hört att det är bäst! Men jag vet inte riktigt hur andra tänker, jag kan kolla med mina roomies för de har gjort säsong här innan :)

Banff säsong 16/17
Hej!

Vi är två tjejer som tänkt åka till Banff i vinter. Vi har plugg fram till januari så tänkte göra en halv säsong och dyka upp i början av februari. Någon som har tips på hur vi hittar boende? Eller tror ni det är svårt att hitta något bra om man kommer mitt i säsongen?

Banff säsong 16/17
Hejsan!

Jag och min kille ska åka till Kanada i vinter. Planen ser ut att vi åker i slutet av november början av december. Finns det några som fortfarande letar boende i Banff eller några som letar fler att bo med?
Vår plan är att åka mycket skidor och jobba lite.

Banff säsong 16/17
Hej! Här har ni en till som har planer att styra ner mot Banff. Om någon behöver rumskompis eller bara en kompis finns jag här.

Banff säsong 16/17
MaxWither sa:
Tjena!
Jag ska också till Banff och kommer jobba i sunshine! Har fixat boende genom http://www.banffaccommodation.ca/ , det var visserligen ganska dyrt men ville vara på den säkra sidan. Flyger till Calgary den 28e oktober :)
Hej! Vad fett att du redan fixat allt! Själv behöver jag både jobb och långsiktigt boende. Jag tänkte höra med dig hur du gick till väga för att få jobb i sunshine? Det verkar ju fett. Är det internet som gäller eller kan det gå att åka dit också?
Sjuuukt tacksam för svar.
Anna

Banff säsong 16/17
EmieSun sa:
Hej! Här har ni en till som har planer att styra ner mot Banff. Om någon behöver rumskompis eller bara en kompis finns jag här.
Hej! Jag är i behov av både rumskompis och kompis för närvarande. Kom till banff igår natt och har mycket att ordna. När är tanken att du anländer?

Banff säsong 16/17
annaodh sa:
MaxWither sa:
Tjena!
Jag ska också till Banff och kommer jobba i sunshine! Har fixat boende genom http://www.banffaccommodation.ca/ , det var visserligen ganska dyrt men ville vara på den säkra sidan. Flyger till Calgary den 28e oktober :)
Hej! Vad fett att du redan fixat allt! Själv behöver jag både jobb och långsiktigt boende. Jag tänkte höra med dig hur du gick till väga för att få jobb i sunshine? Det verkar ju fett. Är det internet som gäller eller kan det gå att åka dit också?
Sjuuukt tacksam för svar.
Anna
Hej!!
Jag fick min intervju fixad genom the Working holiday club som samarbetar med Kilroy så det är nog lite för sent att anmäla sig till dem. Dock så hade jag reckomenderat att du googlar på sunshine village och försöker få tag i något nummer eller en mailadress som du kan kontakta och kolla om något är ledigt. Hon som anställde mig var HR chefen som hette Trish Hardy. Hörde också från någon att det brukar bli lite fler lediga jobb mot slutet av november av olika anledningar men det är inget jag är säker på.

Hör av dig om du undrar något annat!
Max

Banff säsong 16/17
Disaandersson sa:
Hejsan!

Jag och min kille ska åka till Kanada i vinter. Planen ser ut att vi åker i slutet av november början av december. Finns det några som fortfarande letar boende i Banff eller några som letar fler att bo med?
Vår plan är att åka mycket skidor och jobba lite.
Hej!! Låter sjukt bra. Jag försöker också hitta boende och är i möjligt behov av rummisar. Är redan har nere och kanske kan höra av mig om jag hittar något? ?

Banff säsong 16/17
Hej hörrni! Fan vilken awesome vinter ni kommer få! Jag var där för några år sedan, jobbade också i Sunshine, som liftvakt :D
Jag skrev en guide när jag var där, om bank, taxback, boende, cv osv. Kika gärna, ni kanske hittar ett eller annat tips! Här är guiden!

Banff säsong 16/17
ikaelasele sa:
Hej!

Vi är två tjejer som tänkt åka till Banff i vinter. Vi har plugg fram till januari så tänkte göra en halv säsong och dyka upp i början av februari. Någon som har tips på hur vi hittar boende? Eller tror ni det är svårt att hitta något bra om man kommer mitt i säsongen?
Hej!

Jag sitter i samma sits som er med plugg till och med januari, men sen ska jag åka till Banff säsongen ut! Jag kollar gärna boende ihop med andra, hör av er om ni är intresserade så kan vi kanske försöka hitta något ihop!

Ha det!
Lisa

Banff säsong 16/17
Tjena!

Vi söker sköna människor att hänga med i Banff, 15:e till 25:e januari. Antingen att glida runt i (och utanför) backen med men även att ta en eller annan bärs tillsammans (Har hört att afterskiin i Banff inte är mycket att hänga i granen?! :/ )

Jag och min bror kommer till Banff den 15:e januari och tänkte hänga där i två veckor (med undantag för 3 dagar i Revelstoke) tillsammans med vår syster Josefin (22 år) som säsongar där. Jag är 29 år (och min bror 27) och har tidigare jobbat som skidlärare i Verbier, säsongat i St Anton och engagerar mig för närvarande som skidlärare i friluftsfrämjandet, Hammarbybacken. Annars jobbar jag som managementkonsult och är intresserad av friluftsliv, sport, öl med mera!

Any takers? :D

Banff säsong 16/17
flowbow sa:
Tjena!

Vi söker sköna människor att hänga med i Banff, 15:e till 25:e januari. Antingen att glida runt i (och utanför) backen med men även att ta en eller annan bärs tillsammans (Har hört att afterskiin i Banff inte är mycket att hänga i granen?! :/ )

Jag och min bror kommer till Banff den 15:e januari och tänkte hänga där i två veckor (med undantag för 3 dagar i Revelstoke) tillsammans med vår syster Josefin (22 år) som säsongar där. Jag är 29 år (och min bror 27) och har tidigare jobbat som skidlärare i Verbier, säsongat i St Anton och engagerar mig för närvarande som skidlärare i friluftsfrämjandet, Hammarbybacken. Annars jobbar jag som managementkonsult och är intresserad av friluftsliv, sport, öl med mera!

Any takers? :D
Tjena man,

Bara hojta till när ni är här så hänger jag och säkert någon roomate med ut. :) Har midweek pass för Big3 så kan åka i veckodagarna. Jädrigt sugen på en svängom till Revelstoke med, så om man får haka på dit vore det ju guld. Ciaoo

Senast ändrad:
Banff säsong 16/17
Tja!

Sorry för sent svar men nu är vi på plats iaf! Vi tänkte hänga i Lake Louise idag. Kommande dagar är inte spikade än utan vi kollar snörapporterna och bestämmer oss dan innan typ.
@itsallgood, har du några planer för veckan som kommer? :)

Ang. Revelstoke så har vi bokat buss (greyhound) och boende fre-mån på nåt hostel typ.

Banff säsong 16/17
flowbow sa:
Tja!

Sorry för sent svar men nu är vi på plats iaf! Vi tänkte hänga i Lake Louise idag. Kommande dagar är inte spikade än utan vi kollar snörapporterna och bestämmer oss dan innan typ.
@itsallgood, har du några planer för veckan som kommer? :)

Ang. Revelstoke så har vi bokat buss (greyhound) och boende fre-mån på nåt hostel typ.
PM :)

Tillbaka
Topp