Banff!

SophieO

Ny medlem
Banff!
Funderar på att åka till Banff 2-3 månader i vinter och undrar om det nån som har varit där en säsong och vet hur det är! Puder ska det ju finnas gott om, men hur är tex. möjligheterna att hika lite längre turer med stighudar, systemen (Banff, Lake Louise, Sunshine Village), priser, boende, stan etc etc. Har läst lite under "skidorter" men fick uppfattningen om att de flesta som skrivit där varit i Banff endast 1-2 veckor...? Åsikter och tips mottages gärna och snarast!!! :-)
 
Banff!
jag tycker ni ska välja nåt annat ställe i kanada istället om ni är ute efter lössnö, det snöar bara 5 meter i snitt i banff, medan flera andra ställen får 9... har varit på i whistler och fernie och det är inte så många som pratar om banff där. och om ni skulle få för er att ändra er vet jag inte riktigt vilken ort jag skulle rekommendera, dom är helt olika. whistler är stort, fint och dyrt, det gäller att vara där tidigt för det är jättesvårt att hitta boende. fernie är en liten håla i jämförelse med whistler men det är mycket billigare, lätt att hitta boende, kortare liftköer, fast berget ligger en bit ifrån byn så man måste lifta, ha bil eller så får man åka en buss som går mellan. det kryllar av svenskar i fernie. stort plus med whistler är att vancouver ligger i krokarna och vancouver är väldigt bra!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp