Barnområden i byn Alperna

SoldF

Ny medlem
Hej!

Kan någon tipsa om ett resmål i Alperna (helst Italien men även Österrike funkar) där det finns barnområden redan i byn?

I övrigt de klassiska önskemålen med kort transfer osv. 🙃😅

Barnen fyra resp ett år.

pd

Aktiv medlem
Selva di Val Gardena har ett stort barn- och nybörjarområde i byn. Finns hotell i direkt anslutning till det. Liknande områden finns ovanför grannbyarna S:t Christina och Ortisei. Plus för att italienare älskar bambinis. Minus för att det är lite dyrare. Två timmar transfer från Innsbruck.

enriico

Medlem
Österrikiska Kaprun har barn/nybörjarområde mitt i byn. Från och med i år slipper du även ta skidbuss till Kitz då man kan ta lift direkt från byn.

Kan varmt rekommenderas.

KaitsuH

Aktiv medlem
Italien: Passo Tonale. Mycket fint område tillsammans med Ponte di Legno.

Senast ändrad:

SoldF

Ny medlem
Italien: Passo Tonale. Mycket fint område tillsammans med Ponte di Legno.
Kul du skriver det. Har kollat på det. Dock ganska lång transfer ser det ut som, nästan oavsett var man flyger från.

Har du varit där? Är det långt till liften om man bor längs ”huvudgatan”?

KaitsuH

Aktiv medlem
Kul du skriver det. Har kollat på det. Dock ganska lång transfer ser det ut som, nästan oavsett var man flyger från.

Har du varit där? Är det långt till liften om man bor längs ”huvudgatan”?
Hei!

Vi var "där", men bodde på Ponte di Legno sidan. Om man bor på huvudgatan i Passa Tonale, så är liftarna mycket nära. Transfern är äcklig, man nästan måste hyra en bil. Vi reste nog med buss, jätte billigt, men det tog nästan 4 timmar från Milano...

SoldF

Ny medlem
Hei!

Vi var "där", men bodde på Ponte di Legno sidan. Om man bor på huvudgatan i Passa Tonale, så är liftarna mycket nära. Transfern är äcklig, man nästan måste hyra en bil. Vi reste nog med buss, jätte billigt, men det tog nästan 4 timmar från Milano...
När du skriver äcklig, menar du läskig eller lång? 😅

KaitsuH

Aktiv medlem
När du skriver äcklig, menar du läskig eller lång? 😅
Både och! Ingen talar Engelska. Man måste byta bussar flera gånger. Man måste köpa biljetter i förhand, det går inte an att köpa dem i bussen. Man får inte äta varken dricka i bussarna etc. Med barn och skidgrejor absolut inte!

Om jag skulle resa ensamt nån gång där, skulle jag absolut resa med buss, det är så billigt, och kanske ensamt nästan roligt (liksom interrail-resor för 30 år sedan). Men med barn (och frun) skulle jag hyra en bil.

Senast ändrad:

Pillard

Aktiv medlem
Montgenevre har barnområde mitt i byn. Kör du hyrbil är det väldigt snabbt och smidigt från Turin

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp