Baseless Binding

BLOODLUST

Ny medlem
Baseless Binding
Hej jag har funderat på att köpa en Ride bräda med s.k "Baseless bindningar". Jag har aldrig kört med baseless förr och vet därför inte hur det är i backen (och i big jumps framförallt) skulle vilja veta hur kontrollen är när fötterna står direkt på brädan när man hoppar i big jumps.

Baseless Binding
jag har åkt en morrow med deras baselessbindningar i många år och jag tycker att det inte skiljer så mycket i kontroll. Det enda som skiljer egentligen är justeringsmöjligheterna mellan bindning och bräda, eftersom skruvhålen sitter på utsidan av bindningarna (iaf morrow) så kan inte stancen ändras som man vill likaså vinkeln på fötterna.

köp vanliga bindningar istället

Baseless Binding
Har aldrig åkt med den typen av bindningar så jag kan igentligen inte uttala mig, men den typen av bindningar har inte funnits i sortimentet hos bindningstillverkana de senaste 5-6 åren. Detta tolkar jag som att de är kass...

Köp strap-bindningar eller Flow istället.

/Jonas

Baseless Binding
Åkkänslan är det inget fel på, möjligen kan det bli lite
skakigt ibland utan dämpningen som vanliga
bindningsplattor ger.
Däremot är det ren och oförvanskad skit att bindningen
sitter med endast 2 skruvar. En av mina bindningar
lossnade under åkning och slet med sig insert och allt,
dvs inte tal om att bara skruva dit bindningen igen.
Köpa ny bräda var den lösning som återstod = trist.

Baseless Binding
Ni vet väl att Burton håller på att utveckla ett monteringssystem som heter 2D. Detta håller endast fast bindningarna med 2 skruvar. Få se om det är skit när Burton kommer med det.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp