Basen lossnar i nosen, går det att laga? Isf - tips på verkstad i Stockholm/Argentière?

hoegmo

Medlem
Basen lossnar i nosen, går det att laga? Isf - tips på verkstad i Stockholm/Argentière?
Hej,

Jag åkte in i ett träd för någon vecka sedan, vilket medförde att basen på brädan lossnade lite vid nosen. Givetvis lämnade jag inte in brädan för lagning direkt, så dagen därpå kom det in vatten i glipan som sedan frös, vilket gjorde glipan större, sedan kom det in mer vatten nästa dag, osv... Så fortsatte det under en vecka och i nuläget är en stor del av basen lös vid nosen. Bild:

20150208_121016.jpg

Hela den ljusare delen är alltså lös. Går det här att laga eller är det bara att köpa nytt? Jag ska till Argentière med UCPA om någon månad och vill helst fixa det här innan dess. Vilken verkstad i Stockholm är bäst? Eller är det mycket bättre/billigare att lämna in brädan hos UPCA eller på något annat ställe i Argentière? Är tacksam för hjälp!

Det borde gå att mata på med epoxy, klämma ihop och låta torka. Finns dock risk att kärnan tagit stryk av all fukt och börjar ruttna (vet inte vad det är för kärna i Custom X?). Du borde dock klara dig den här säsongen ut.

Mitt råd är att fixa det i Stockholm. du vill ju inte åka till alperna för att gå runt 3-4 dar och vänta på att brädan blir lagad. Gör vad du kan nu. Om det skiter sig hinner du kirra en ny innan avfärd.

Kolla med Alpingaraget, de har nog bäst koll på sånt där även om de fokar mest på lagg. De har epoxy och klämmor, och det är vad som behövs.

Man tackar för tipset, Alpingaraget fixade till det rätt snyggt! Kostnaden blev dessutom bara 200 kr.

Tillbaka
Topp