Bäst att säsonga på?

sonyros

Ny medlem
Bäst att säsonga på?
Vi är ett gäng på 10 st, blandat tjejer och killar som är sugna på att säsonga 2010/2011.

Vi vet dock inte vart vi vill åka, vet någon bästa stället att säsonga på?
Vilket land och vilken ort?

- Bäst party?
- Billigast?
- Lättast att få jobb?
- Bra Boende?
- Bäst Backar?
- Bäst snö?

Taaack :)

Bäst att säsonga på?
De som frågar efter "bäst" utan att definiera vad de menar med "bäst" frågar efter något som är subjektivt och därför inte går att svara på = mindre genomtänkt fråga, du frågade efter det 5 ggr...

Senast ändrad:
Bäst att säsonga på?
De personer som frågan är ställd till är dem som har varit på mer än en skidord och kan därför svara på vart det var t.ex. "bäst" party eller "bäst" snö etc.
Nöjd? (btw, bäst står bara med 3 ggr)

Bäst att säsonga på?
Jag frågar de som ätit flera maträtter: vilken är den godaste maten?
Vilken är den BÄSTA filmen?

Börjar du se problemet? Att fråga efter "bästa" är meningslöst för du frågar efter andras smak.

Du måste ju berätta vad du är ute efter annars får du nonsenssvar som ovan, förövrigt finns det gamla trådar som du kan läsa igenom som ger lite inblick.

Senast ändrad:
Bäst att säsonga på?
Det är helt klart bäst att säsonga i skåne, liftkorten är sjukt billiga där! Brukar vara bra drag på festerna med. Tyvärr har de äcklig kebab...

Bäst att säsonga på?
tompan14 sa:
Det är helt klart bäst att säsonga i skåne, liftkorten är sjukt billiga där! Brukar vara bra drag på festerna med. Tyvärr har de äcklig kebab...
Äcklig kebab i Skåne? Är du galen människa?? Skånes skräpmat är nog den enda jag saknar med att inte bo där längre. Och liftkortspriserna såklart

Bäst att säsonga på?
Alperna vinner nog faktiskt liftkortspriskategorin också. En del av de större systemen har för barn och de absoluta nybörjarna en backe med en liten knapplift närmast byn som de inte ens bryr sig om att ta betalt för. Det gör ont att säga det, men längden och fallhöjden på dessa är ganska nära Vallåsens.

Men när jag kollar ut genom fönstret är landskapet platt som en pannkaka och utan en flinga snö så långt ögat kan se, reletivt detta är det helt fanstastisk att man inom en timma kan stå på skidor i en röd backe med puckel och park.

Men åter till trådstartaren: Bara välj ett och åk! Alla de större systemen du kan namnet på är i världklass och ni 10 personer kommer inte att ha samma uppfattning vart ni än åker. Ett sammansatt system med stora delar över 2000m och med skid eller- gångavstånd till liften på morgonen hade jag valt, tex Val d'Isere/Tigne eller Val Thorens.

Bäst att säsonga på?
Det är en dum fråga..

Men St Anton, Valdisere, Val Thorence är bra ställen om du vill ha höga poäng på de punkter du tog upp..

Om du prioriterar skidåkning mer så finns det tusen orter att väla mellan och mer åt fest hållet kan Åre, bad gastein läggas till!

Tillbaka
Topp