Bästa affären att montera bindning?

Fiddeponken

Ny medlem
Jag har kikat runt lite på freeride och kollat efter vart man ska montera sin bindning. Bor man i sthlm går man kanske till alpingaraget och i Göteborg till skistore eller liknande. Men vi som inte bor i de 2 största städerna med speciellt urpräglade alpinbutiker, vart skall vi vända oss?

Vill därför ha en tråd med information om olika butiker där man kan montera bindnigar samt er erfarenhet av just den affären, Intersport, team-sportia, stadium OSV... Är det bra service eller inte? Blev du nöjd med resultatet? hur dyrt var det att montera bindningarna?

Ni förstår nog vart jag vill komma!

Dela nu med er av erfarenheter så ni kan hjälpa andra att göra rätt butiksval!

Peace

Här i Västerås är Intersport att lita på. Har inte monterat själv men känner grabbarna som gör det, och dom vet vad dom pysslar med. Tror dom tar runt 300 för en montering.

Senast ändrad:
I Örebro går du till Skidshopen, han har skruvat å vallat sen 1967....

mmarcus sa:
Här i Västerås är Intersport att lita på. Har inte monterat själv men känner grabbarna som gör det, och dom vet vad dom pysslar med. Tror dom tar runt 300 för en montering.
Kan dom sin sak båda två? (Peter och Glenn eller vad dom heter)

jgrund1 sa:
mmarcus sa:
Kan dom sin sak båda två? (Peter och Glenn eller vad dom heter)
Nja, kaka vet iaf.. vet inte nått om Peter då jag inte brukar snacka med han så ofta..

Mina tankar/tips:
Att borra är betydligt svårare än att skruva. Låt därför butiken borra hålen (de har säkerligen fasta mallar att gå efter) och skruva själv fast bindningarna. På så sätt kan du själv kontrollera att borrningen blev bra och du vet själv att du skruvat fast ordentligt.

Tillbaka
Topp