Bästa allround skidorna

Augusttt

Medlem
Bästa allround skidorna
Tjena!

Äger idag ett par völkl ledge 162 vilka jag känner är redo för att bytas ut, är idag ca 1.80. Jag letar nu efter ett par skidor som är jäkligt allround. Åker väl 65% i pisten och 35% park/offpist och lutar dessutom mot att Säsonga framåt nästa år, vad tipsar ni om för skidor som inte kostar en förmögenhet?

Tack på förhand!

Vill tillägga att jag gärna vill ha twintips oxå ^^

Senast ändrad:
Bästa allround skidorna
Völkl RTM84

Jag köpte ett par innan jag ens hade provkört dom (Efter tonvis med god kritik)
Idag testade jag skidan för första gången i backen...

Snabb som en pistcarver
Stabil som ett tåg
Plöjde genom snöhögar i backen som om det vore luft

Första åket kändes väldigt annorlunda.. Jag vet inte om det är p.g.a fullrockern eller något annat..
Men efter ett par åk var dom riktigt härliga..

Nu har jag inte åkt offpist med dom.. Men dom ska tydligen funka helt ok där med (Till en viss gräns förstås)
Ska man åka i riktigt djup lössnö så finns det nog bättre alternativ. Men du sökte ju en allroundskida. Och där är den nog så gott som perfekt..

Väldigt lätt skida dessutom (Vikten alltså)

Jag är inte jätteförtjust i grafiken på skidorna.. Men det kan man väl leva med ;)
Skidan har vunnit tester år efter år.. Och 2016 modellen skall ha kommit med en del nytt godis dessutom...

Bästa allround skidorna
RTM 84 vill jag påstå är allround för 100% pist.
För användning och prisapekt som trådskaparen önskar är det helt fel skida.
/GC

Bästa allround skidorna
GoranC sa:
/GC
6.000:- för en en avanceradskida (inklusive bindning) är väl inte så saftigt? (SportConrad)

Bästa allround skidorna
Magido sa:
GoranC sa:
/GC
6.000:- för en en avanceradskida (inklusive bindning) är väl inte så saftigt? (SportConrad)
Völklskidor är dyra. RTM 84 är en pistskida, inte direkt det TS är ute efter (40% park/offpist)

Bästa allround skidorna
Jag kör på K2 Kung Fujas idag och har kört på dem överallt. Kommer aldrig byta ut dem så länge dem håller! K2s Shreditor 102 är dagens motsvarighet(shreditorn har sjukt snygg färgsättning iår med).

Bästa allround skidorna
Jag är medveten om att det är en pistskida. MenTS verkar huvudsakligen köra pist. Och jag tycker man tappar för mycket pistegenskaper med en mer offpist orienterad skida..

Bästa allround skidorna
Håller med Magido angående årets RTM84 men som trådskaparen efterlyser så trivs den inte direkt i park samt ingen TT...

Däremot skulle jag vilja tipsa om Salomon Rocker 2, Movement MAD eller K2 Shreditor.

Vill du däremot ha en helt galen skoj skida ska du kika på Movement Flyswatter =) Galen!

Bästa allround skidorna
Rossignol Experience 100 - spännande outsider.

Nordica NRGY 100 (för sin bredd är det nått av det vassaste jag åkt på i pist men kanske lite väl inriktad på just pist. ganska styv så den kräver lite för att svara ordentligt)

Mitt personliga val har dock fallit på Salomon Rocker 2 108. Kanske inte Bäst någonstans men Den kan allt på alla underlag! Ska du dessutom säsonga så har du verkligen en skida som klarar så väl pist som nyfallet puder.
(100mm om du vill hålla dig lite mer inbounds)

Snödjup

Tillbaka
Topp