Bästa alternativet för skidåkning 2024/2025?
Jag skulle vara tacksam på tips gällande bästa alternativ för en veckas skidåkning nästa säsong enligt nedan förutsättningar:
- Max ca 8 timmars bilresa från Eskilstunaområdet
- Resan måste ske ett skollov, dvs v1, v8 eller v17 (påsken är sen nästa år)
- Familjen uppskattar långa blåa/röda carving backar, lätt tillgängig ofarlig offpist samt skogsskidåkning
- Bra om det finns någon annan aktivitet att bryta av med någon eftermiddag som bad, bowling, spa eller liknande.
- Skulle gärna testa något annat än Sälen, Vemdalen, Lofsdalen eller Trysil (även om Trysil var grymt är jag tveksam till om det är så bra någon av ovan veckor)
- Bra om stället inte är så väderkänsligt
- Bra om stället klarar av att svälja stora mängder folk alternativt inte är så välbesökt under skolloven
Tar tacksamt emot tips!!
- Max ca 8 timmars bilresa från Eskilstunaområdet
- Resan måste ske ett skollov, dvs v1, v8 eller v17 (påsken är sen nästa år)
- Familjen uppskattar långa blåa/röda carving backar, lätt tillgängig ofarlig offpist samt skogsskidåkning
- Bra om det finns någon annan aktivitet att bryta av med någon eftermiddag som bad, bowling, spa eller liknande.
- Skulle gärna testa något annat än Sälen, Vemdalen, Lofsdalen eller Trysil (även om Trysil var grymt är jag tveksam till om det är så bra någon av ovan veckor)
- Bra om stället inte är så väderkänsligt
- Bra om stället klarar av att svälja stora mängder folk alternativt inte är så välbesökt under skolloven
Tar tacksamt emot tips!!