Bästa backen i stockholm just nu?

SolarCircle

Ny medlem
Jag tänkte ta tåget från västerås för att slipa lite rails och andra goa hopp. Vars får jag mest valuta om jag åker till sthlm över dagen bara? Så mycket rails och hopp som möjligt vill jag ha.

tror flottsbro är bäst i nuläget? dom är väl dom enda som har en "hel park" uppe.. Väsjö har väl ioförsig bäst hopp.

Men jag ska inte säga något att lyssna på, jag bor 35 mil där ifrån! haha

finns säkert ett gäng locals som har bättre koll!

I parken i Flottsbro är den två kullar kan man säga. Högst upp är det ett smalt rail, på andra kullen är det: ett blått hopp ca 5 meter skulle jag tro, en bonktunna och en box.
Sen hoppet längst ner är det två kickar ett stort ett litet. Det stora är 11 meter och det lilla kanske är ca 6 meter.

Senast ändrad:
Flottsbro är i praktiken bara "ett stort hopp", då nästan hela övre delen är transport ner till inrun för sluthoppen... Landningen till det blå hoppen dog snabbare än ett nyfött barn i u-land, och möjlighet till att bonka på tunnan är borta med tanke på att alla står där för att ta fart till störa hoppet. Boxen går väl att köra, men att sedan kunna köra på stora hoppet direkt efter kräver planering och bra landning av boxen...

Får se om lite rider input kan få dem att ändra lite, personligen skulle jag vilja ha ett eller två små lätta blå hopp längst upp för nybörjare och smålek, jibbdel med tunna och rails i mitten (men ändå med avstånd till start för stora hoppens inrun) och de nedersta hoppen funkar bra i placering, men bör kanske skötas lite bättre...

Flottsbro har alltid varit bäst i sthlm, och haft bästa backarna.

"personligen skulle jag vilja ha ett eller två små lätta blå hopp längst upp för nybörjare och smålek"
dem vill nt ha små hopp, för dem vill få bort alla små ungar... för det är typ 7 av 10 i parken som ens inte kan åka skidor, för några dar sedan vare en 6 åring som bröt armen å axeln hoppa ur led, han mamma va å åkte i någon annan backe, dem kanske ska skaffa någon sort åldergräns till parken nästa år:)

Tillbaka
Topp