Bästa backen i Umeå?

Bästa backen i Umeå?
Det finns en på bräntberget som är ganska liten mnen ändå har lite hopp och sånt.

Vännes ligger ca 3-4 mil ifrån umeå men har en backe som är större än bräntis,där finns oftast några små hopp typ 2 big jumps och några boxar :)

Senast ändrad:
Bästa backen i Umeå?
Grattis till flytten till en av Sveriges plattaste städer :). Men vill du tramsa runt på rail så finns det ett mellan Utebutiken och E4:an mot älven. Lycka till!

Bästa backen i Umeå?
Bräntberget är extremt litet men det funkar om man vill hoppa och raila, de har ju en godkänd park. Jag kan se bräntberget genom mitt fönster, så det är bra nära i alla fall.

Du kan alltid åka till hemavan/tärnaby med buss som går dagligen. Tar typ 5 timmar.

Bästa backen i Umeå?
Tack, för alla svar =)!

Ja, jag bor typ 600 meter ifrån Bräntis så lär väl bli ex antal timmar där iår.

Tänkte lägga till en fråga:

Närmsta/bästa park inom ett lite längre avstånd typ 15-20 mil? (har tillgång till bil så)

Bästa backen i Umeå?
kan ju säga att på bräntberget kommer det satsas ganska friskt i vinter på freestyle biten =)närmsa bästa park sen har du väl i tärnaby skulle jag tro.

Bästa backen i Umeå?
ErikAndersson sa:
Tack, för alla svar =)!

Ja, jag bor typ 600 meter ifrån Bräntis så lär väl bli ex antal timmar där iår.

Tänkte lägga till en fråga:

Närmsta/bästa park inom ett lite längre avstånd typ 15-20 mil? (har tillgång till bil så)
Ja, du har middagsberget som ligger i Vännäs. 30 km från Umeå.

Bästa backen i Umeå?
Middagsberget är hemmabacke för snowboardgymnasiet och jibbgymnasiet, dom får även lära sig att bygga hopp så "parken" varierar med tiden, lite kul.

Bästa backen i Umeå?
Bygdsiljum (halvvägs till skelefteå ungefär) har en fin park, mycket hopp och en del rails. Det brukar gå dagsturer med buss från ålidhem på helgerna.
Ganska liten fallhöjd men mycket större och mer utbyggt än bräntberget.

Tillbaka
Topp