bästa belysning

bästa belysning
Sånna där bygg lysen har ett jävligt vamrt ljus alltså röd aktigt så när du filmar i sånt sken blir färgerna jävligt dåliga ! Så jag tycker du ska upp om de är varmt eller kallt ljus i dom. Och har du ett kallar ljus så blir de mycket ljusare också och därför bättre på alla sätt !

bästa belysning
mr_smiskad sa:
Sånna där bygg lysen har ett jävligt vamrt ljus alltså röd aktigt så när du filmar i sånt sken blir färgerna jävligt dåliga ! Så jag tycker du ska upp om de är varmt eller kallt ljus i dom. Och har du ett kallar ljus så blir de mycket ljusare också och därför bättre på alla sätt !
vet du vart man kan få tag i byggbelysning som har ''kallt'' ljus då eller om någon annan vet?

bästa belysning
nHamberg sa:
mr_smiskad sa:
vet du vart man kan få tag i byggbelysning som har ''kallt'' ljus då eller om någon annan vet?
Nej de vet jag tyvärr inte ! Men dra till typ blitema ett liknade affärer och kolla eller typ trädgårds ljus brukar vara kanske kalla. Finns sidor på internet som säljer kanska billiga och dom är utomhus tåliga.

bästa belysning
Om man ska ha den prisklassen som rusta har så får du räkna med att köpa en halogen strålkastare men 2x 250W är för lite för att lysa upp något. Skulle kanske röra sig mer mot 2x 500. Vad ska du ha som driver armaturerna?

Ända du kan ändra i dom armaturerna som du snackar om är själva ljuskälan.
Desto högre Kelvin som du väljer desto vitare ljus får du. glödlampa har ca 3000K.
Så högt kelvin som du kan hitta, tror inte du finner högre än ca 4200K

Men kolla efter ett Ra värde det är färgåtergivningen Desto högre Ra värde så uppfattar vi färger bättre. Solen har Ra 100.

Finns lite lampor till vanliga strålkastare som ligger mellan 80 -90 Ra.

bästa belysning
jag har båda det är lika mycket styrka i ljuset så jag tycker du kör på den från rusta som är svart funkar lika bra och billigare

bästa belysning
mr_smiskad sa:
Det är väll sånt man har vitbalans till

Senast ändrad:
bästa belysning
Jontex sa:
mr_smiskad sa:
Det är väll sånt man har vitbalans till
Ja visst. Men jag har fått för mej att sånna med vitt sken ger bättre ljus, på fotbolls arenor är de bara lysen med vitt sken.

Tillbaka
Topp