Bästa Big Mountainåkaren genom tiderna?

Terje, trots att jag inte är mycket för varken big mountain eller snowboard, men han är ju för fan legend!

Mitt eget svar:

Ingen vet. Johan var en banbrytare och räknas av många (bland annat snubben som gjort TB filmerna) som den bäste. Och det torde vara en ganska tung röst. Även Jeremy Jones menar att Johan är den bästa åkare han kört med.

Men min röst går nog ändå till Jeremy. Han är bäst just nu. Ingen kan lämna berg i ett rykande kaos som Jeremy kan. Ett fantastiskt kontrollerat ursinne på bräda.

Ursäkta men hur kan Xavier De Le Rue inte vara med i diskussionen?

Johan fick mycket uträttat under en kort tid och var på många vis långt före sin tid. Dock kanske frågan när det gäller honom är, hur mycket hade han kunnat göra skadefri?

Terje kommer förmodligen fortsätta prestera ett antal år framöver likt Jeremy.

Dock så skall man inte glömma Craig Kelly som i princip banade vägen för alla de ovanstående.

visserligen så är terjes part i absinthe optimistic rätt sick
men sen när blev det här en tävling? alla har sin stil och kör på sitt sätt
låt det stanna där

citat från youtubekommentarerna "His style and technique is the most discusting thing i've seen since two girls one cup. He flails around like he's having a seizure in mid air."

haha om johan

LucasNilsson sa:
visserligen så är terjes part i absinthe optimistic rätt sick
men sen när blev det här en tävling? alla har sin stil och kör på sitt sätt
låt det stanna där
Tja de körde väl första World Extreme Snowboarding Championship 1992 och första Verbier Extreme 1996 så.....

ho ho ho. där var du allt fockin lustig...

svårt att säga vem som är bäst.
beror helt på vilken stil man föredrar
även om jeremy jones galna lines kan vara nog så nasty att döda terjes 7601 så kan det vara roligare att se terje som slänger in lite grejjer i sina åk också.

Johan är ju lätt grymmast! ;)

Men dom andra kommer absolut inte långt efter enligt mig
Längtar tills man själv nått upp till dom höjderna!

Tillbaka
Topp