Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lät riktigt smutt. Hur sitter dina pjäxor idag? (antar som foten i skon)Bara fixat ny innersko och fått en punkt tryckt på skalet där, men lär boka tid när det blir dags för (mardrömmen) projekt nya pjäxor.
Michael Rieble i Buochs, NW. Han är ortopeditekniker och utbildad skidlärare. Duger det åt de lokala olympia- och världsmästarna så duger det åt mig.![]()
De sitter bra nog. Som alltid känns de väldigt olika beroende på dag, temperatur, tid på dagen osv. Men sitter fast utan tryckpunkter, bra hälgrepp och håller styr på mina rätt stora skidor i alla fören.Lät riktigt smutt. Hur sitter dina pjäxor idag? (antar som foten i skon)
Skönt att höra!De sitter bra nog. Som alltid känns de väldigt olika beroende på dag, temperatur, tid på dagen osv. Men sitter fast utan tryckpunkter, bra hälgrepp och håller styr på mina rätt stora skidor i alla fören.
Låter superbt! Verkar som att mindre kedjor/butiker har den mest kompetenta personalen till skillnad från stora etablerade företag som mestadels är ute efter att tjäna pengar som till exempel Stadium.Höjdmeter i Kiruna. Sjukt duktiga på att plocka fram vilka pjäxor som är den bästa utgångspunkten och sen justera det som krävs. Ingen erfarenhet av dem för att totalt bygga om en pjäxa för att passa min fot dock - har aldrig behövt det. Också trevligt att jag inte upplever ett behov att få tag på rätt person där inne, de har alltid någon pjäxmagiker som kan hjälpa till och hänvisar till rätt person om det behövs. Någon gång har de behövt ringa in korrekt person när jag varit där, det tog säkert 5 minuter för den att dyka upp![]()
Tusen tack för lite nationella tips!Utan inbördes rangordning går jag any given day till Ola på Gå och Löp i Östersund, Johan på Vemdalens Skldshop eller Chrilla på Åre Skidsport. Proffs alla tre.
Den kombinationen av ord i en mening visar på att man vet vad man snackar om som pjäxmagiker.Har sjukt stort förtroende för Sole bootlab i Chamonix, efter att jag av svenske killen som jobbade där för några år sedan fått höra "tyvärr, vi har inte några pjäxor som passar din fot i lager"![]()
Tack, någon man kan kontakta privat?Henrik Einarson, förut granne nu i Järvsö.
Tack, någon man kan kontakta privat?
Thousand thanks!!!!Han är väldigt duktig. Tar sig tid, ingen stress, han har god känsla för vad som behöver göras och ger sig inte förrän det är bra.![]()
henrikenarsson
henrikenarsson.se
Tack för tipset!Om man är i Funäsfjällen och har behov av bootfitter kan jag rekommendera Hamra sportshop i Tänndalen som har ett djupt kunnande och är väldigt serviceinriktadeSen avgörande för bra bootfitting är att du har pjäxor från grunden som överhuvudtaget kommer att vara möjliga att anpassa utifrån dina behov. Det lär finnas gränser för vad som är möjligt att fixa för en bootfitter så därav blir den bästa helhetslösningen om man redan från början har fått hjälp att välja rätt pjäxor utifrån din fots anatomi ✔
Är inte Dalskidan grymma på det oxå?Om du befinner dig i Sälen så kan jag varmt rekommendera Kaisers Skidbod på Sälfjällstorget (Lindvallen). Köpte nya pjäxor och gjorde bootfitting i somras, senare i december var jag in och fick ett par tryckpunkter justerade. Kostnadsfritt så klart. Kunnig och serviceminded personal. Kaisers finns även uppe i Stöten.
Jo säkert, jag har bara hört gott om dem, men aldrig varit in där själv.Är inte Dalskidan grymma på det oxå?
Tänkte justera mina där vid påsken. Nu vet jag iofs själv vad som skall göras och hur mycket. Men blir spännande.Jo säkert, jag har bara hört gott om dem, men aldrig varit in där själv.
Ingen med erfarenhet av Alpingaraget i Stockholm?
Jag har fått bra hjälp av dem. Det fräste mina racepjäxor åt mig.Ingen med erfarenhet av Alpingaraget i Stockholm?
En väninna var hos Henrik här i Järvsö för två dagar sedan och är väldigt nöjd med servicen hittills. Han gör även sulor för löpar- och cykelskor t.ex.Han är väldigt duktig. Tar sig tid, ingen stress, han har god känsla för vad som behöver göras och ger sig inte förrän det är bra.![]()
henrikenarsson
henrikenarsson.se
Väldigt personberoende, både i bemötande och kunskap. Kan alltså vara toppen men har även råkat ut för riktiga stolpskottIngen med erfarenhet av Alpingaraget i Stockholm?
Har hört bra om de åÄr inte Dalskidan grymma på det oxå?
+1En till röst på Chrille på Åre skidsport och Hanna på samma butik. Sjukt proffsiga och trevliga, har räddat mina fötter flera gånger!
Kan säga att de är grymma efter besök idag… Dalskidan levererade men sjukt bra service.Jo säkert, jag har bara hört gott om dem, men aldrig varit in där själv.
+1 Hanna (och Chrille)!
Synd bara att det är (har varit) så ojämn nivå på Garaget. Har själv erfarenhet av det, men det är några år sedan.Mange på Alpingaraget har mer än en gång gjort underverk. Alltid otroligt bra service vid både pjäxköp och mod/justering efteråt.