bästa brädan för japan

bästa brädan för japan
hej ska åka till niseko japan nu till vintern och känner att det kan bli jävligt jobbigt med min lilla parkbräda. så det jag undrar är om någon har några tips på bra brädor som kan tänkas funka där. behöver jag köpa en splitboard eller räcker det med snöskor? är split-tail nånting att ha?

längd: 183
vikt: 78kg

Senast ändrad:
bästa brädan för japan
Köp en fish. Breda brädor flyter bra och med smalare tail slipper bak benet värka.

Burton fish
Bataleon cameltoe
Capita charlie slasher
Rome powder division
Yes 420
Osv osv

bästa brädan för japan
Kul med niseko!
Jag var där i vintras och hade sjukt kul!
Jag körde på en burton land lord på 159 och det funkade grymt, med tanke på alla träd är ju en alldeles för lång bräda otroligt jobbigt. Jag hade också med mig en burton joystick och den användes knappt. parkbrädorna har ju en tendens till att ha problem att flyta bra i det vita guldet

Den mesta offpisten är ju så gott som liftburen men ska du åt de riktiga guldkornen skulle jag nog rekommendera en split men snöskor funkar ju alltid. Jag klarade mig i dryga månaden med att bara ha stavar på ryggen till dryga stackningar i skogen..

Peace

bästa brädan för japan
Aldrig upplevt att jibbbrädor eller parkplankor flyter dåligt, bara lite tungt för bakre benet vid lååååånga åk.

bästa brädan för japan
Utan en riktig puderbräda lär du ångra din resa. Alternativet är ju att köpa något där, typ en lokaltillverkad Gentemstick. Åk inte därifrån utan att som minst ha provat en sån.

Jag hade en Nitro Slash 166 och en Burton splitboard förra vintern. Turgrejer var nödvändigt - ha som minst ett par snöskor nära tillhands.

Ha svinskoj! :D

Tillbaka
Topp