Bästa downhill banorna i världen!

PuderLuder

Ny medlem
...ligger säkert på andra sidan atlanten men jag skulle vilja veta vilka banor/anläggningar för downhill ni tycker är bäst i Sverige, Norge och Europa?

Åre tyckte jag funkade riktigt bra men har säkert inget att bidra med i gemförelse med andra orter.

Som tidigare talare sagt..Les Gets & Avoriaz är riktigt trevligt. Även Verbier men det bör kollas upp då det var många år sen :)
Det finns en hel del i Italien också men har inte provat..

Om du väljer Canada så måste du inte åka till BC, dock är Whistler wunderbar.., I Quebec finns det riktigt bra åkning. Bromont är outstanding, Saint Anne an annan. Båda arrangerar WC om några veckor.....!!

Enjoy !

Jag har varit runt och testat lite olika banor i Sverige och Norge, måste säga att den som jag håller som favorit är nog Hafjell utanför Lillehammer i Norge.
Otroligt roliga spår. Mycket grävda flowbanor med sjuka doseringar. Det går även o ha riktigt kul där även om det spöregnar, Marken innehåller ganska mycket grus och sand. Det blir inte bara gyttja som man kanar omkring i a lá Åre.
Men det finns ju fler oprövade orter i Norge som det pratas en hel del om, Oppdal, Hemsedal för att nämna några.
Det Känns som att scenen är lite större där.

Erik W......Avoriaz, Morzine och Les Gets är lätt skönaste och mest varierade banorna i savoyen! Serre ska oxå va bra sägs det! Annars kan jag tipsa om Finale Legure i Italien för er som vill ha lite mer teknik inblandat! Vallorcine och Les Houches runt Chamonix är oxå kanon!
I Sverige är det väl Gesunda, Åre, Alebacken???? och såg nyligen här att dom öppnat någon cykelanläggning i min hemstad Lidköping i Lovene. Finns i mitt minne inga backar där fast kul o hoppa runt lite ändå!
Norge är single-trackens paradis och i Finland finns det bara vatten!
Hoppas ni fick nån nytta av detta!
Över och ut

Yosemite bikecenter utanför florida ska ju tydligen vara något alldeles extra.

Hammarbybacken!!!!

Liften öppen på söndag mellen 12-16 för dem som inte tror mig!

Jeffa

Tillbaka
Topp