Bästa fordonet

hannnesB

Ny medlem
Bästa fordonet
Hej!
Det snyggaste fordonet för skid och surfresor kommer ju alltid att vara folkabussen.

Men det bästa?

Vilka kriterier tycker ni är viktiga? Storlek (utrustning/sova), Ekonomi (pris att köpa/billig att köra), Pålitlighet (startar vid kyla, går sönder så lite som möjligt trots långa sträckor), snygg. Mer?

Budget: 0-60 000 (stor budget för många alternativ!)

Alltså, vilken bil/husbil/buss är den ultimata för långa fjälläventyr runt om i världen??

Bästa fordonet

Ska du ha något så är det fan en lada med skidbox på taket. Startar i en sebirisk snöstorm och tar sig sakta men säkert och för varje liten slingrig serpentin alperna. Om bilen går sönder är de bara plocka reservdelar från närmaste gräsklippare!

Bästa fordonet
Jag och polaren spånade på om man skulle bygga om en lastbil. Hälften av lastutrymmet skulle bli bostad och andra halvan skulle man kunna köra upp en bandvagn på. Är man 3 pers så får 1 köra bandvagnen och 2 åka skidor.

Detta kom vi på under en resa utanför Tromsö i Norge när vi ville åka mer och huda mindre :)

Bästa fordonet
Har köpt mig en vw t3a som jag är mäkta nöjd med när det kommer till pris, möjlighet till reservdelar, hur enkel den är att skruva i, bränsleekonomi osv.

Men om du har upp till 60 lök så skulle jag satsa på att hitta en T4a. Mer utrymme att bo och förvara prylar på då motorn inte sitter bak och tar upp prylplats.

Tillbaka
Topp