Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kan inte göra annat än att hålla med. har inte varit i riksgränsen eller abisko, men i kittelfjäll nästan varje år sen millennieskiftet =)SwedishMountain sa:Kittelfjäll!
Ingen fallhöjd att skryta om men... shit va bra det kan vara där
Håller med till 100%LoBoMan sa:Tänk om de skulle kunna röja lite sly i Kittel! Eller dra liften ändå upp till toppen då skulle det bli mycket bättre än bra... Men Gränsen är i mina ögon bäst med sin lättåtkomliga OP...
vore förjävla najs det alltså, upp hela vägen till riktiga toppen efter "platån" som är ovanför första branten som man inte ser över från liften typ...LoBoMan sa:Tänk om de skulle kunna röja lite sly i Kittel! Eller dra liften ändå upp till toppen då skulle det bli mycket bättre än bra... Men Gränsen är i mina ögon bäst med sin lättåtkomliga OP...
Trots uppväxt i kommunen har jag aldrig besökt st blåsjön, tror det måste bli ändring på det denna vinter.bykan76 sa:Av den liftnära offpisten måste ju Norddalsfjäll vara svårslaget.
Men sedan får man inte glömma Sveriges egen bortglömda lössnöhåla uppe i hörnet av nordvästra Jämtland - Stora Blåsjön. Knatar man upp på toppen ett par minuter från liften, så har man ett helt fjäll för sig själv. Till en början är det traditionell svensk fostrande kalfjällsåkning, men sedan tar fjällbjörken vid och man kan börja pumpa i ett par meters snö. Det går även att välja en mycket farlig väg nedför en trappstegsformad bergssida med oändliga möligheter till höga dropp. På slutet får man en härlig åkning mellan stora granar och till sist är man nere på vägen - bara 1,5 mil från liften...
Nu snackar vi sverige här, inte norgeKlark sa:Gränsen: Bra då det finns snö samt inte är flatljus.
Borgafjäll: Inte mkt att skryta med i anläggningen, man kan dock fördriva en stund med skojsig skogsåkning. Men åker du på vesseltur så är läget ett helt annat.
Sen så vet jag inte om nåt här i norden slår Narvik iaf inte om vi snackar i närheten till liftar.