Bästa Jibblåten?!?

Bästa Jibblåten?!?
menar du att det är skillnad på jibblåt, pist låt och puder låt är det olika kategorier eller? om du vill ha lite sköna låtar så tror jag att typ 60% av dom senaste månadernas forum har handlat om musik och bästa låtarna så du får väll kika lite själv.!

Bästa Jibblåten?!?
Så jävla många låtar! Men några riktiga favoriter är:

1. Ravers of dope - Take your best shot

2. Abstract rude - Stop biting

3. Spotrunnaz - Building

Och många fler låtar av swollen members

Bästa Jibblåten?!?
Är det inte trisst att hälften (ja, det kanske är en överdrift) av alla låtar som förekommit i nån "bästa-musiken-tråd" har varit med i Propaganda eller Happy Dayz. Är´skidåkare ett så träigt släkte att man väljer musiksmak efter vad som visas när Jon och Tanner åker. Hur många gånger har inte det skrivits att Pennywise - Fuck Authority är världens bästa låt, visst jag gillar den men inte fan är det världens bästa låt. Det är samma beteende hos tolvåriga flickor som tycker att Westlife är "VÄRDeNS bäST>ASTE BaNDF FATTA!1!1!!1". Så jag skulle gärna se en uppryckning, inte för att jag tror att det kommer att ske eller för att det har nån betydelse för den delen heller. Men det är klart mycket roligare att upptäcka ny musik än att bara ta in det som matas till en.

*gnällkäring-styleé*

Bästa Jibblåten?!?
Nej nu får det vara nog! Alla vet väl att man inte lyssnar på musik när man åker skidor, det är inte bara farligt för dig och omgivingen även spelaren kan gå sönder, främst när man hoppar.

Men om man ska envisas med att lyssna på musik så kan man ju alltid be liftvakten sätta på lite riktig musik på bergsprängaren, då menar jag musik inom den klassiska genren typ MOzart el. Beethoven. Det är ju faktiskt bevisat att den musiken har en lugnande effekt, vilket säkerligen skulle innebära både säkrare och lugnare hopp/landningar.

Så lyd mitt råd, sätt på lite klassiskt och vips åker du minst 10x bättre än tidigare.
För vem tycker väl inte att en lugn 360 mute är bland det snyggaste som finns?

Visst har jag en poäng, inte sant?

Lars, men kalla mig Lasse. Känner mig 10 år yngre då!

Bästa Jibblåten?!?
Undertow skrev:
...alla låtar som förekommit i nån "bästa-musiken-tråd" har varit med i Propaganda eller Happy Dayz. Är´skidåkare ett så träigt släkte att man väljer musiksmak efter vad som visas när Jon och Tanner åker....

Det finns en enkel förklaring, när du hör musiken förknippar du det med den där feta ´tricknamn`, eller puder svängen.
Tex om jag hör en låt när jag får på ett perfekt golfslag så kanske jag förknippar golf med just den låten, speciellt om man hör den första gången. Detta är iallafall min teori den har ingen vetenskaplig basis men jag utgår med mig själv som exempel.
En låt som är tydligt förknippar med åkning är cruiserweight - cautionary tale, det var första gången jag såg en skid film som jag hörde den låten.

// "professor" Oskar

(vi borde ha qoute här)

Bästa Jibblåten?!?
Mos def-Travellin´man
no fun at all-should have known
3dd-loser
swollen members-take it back
Swollen members-agression
Hardcore superstars-Liberation
Dilated people-Worse come to Worst
Om det där att skidåkare inte kan hitta egen musik utan tar allt som kommer på filmerna. Du har säkert rätt, men varför inte? Varför leta igenom hela skivaffären när man kan kolla på en film och få lika många bra låtar därifrån? Inte fan vet jag!?

Bästa Jibblåten?!?
... jibb & jibb
Foo Fighters - breakout
Sum 41 - Fat Lip
eller varför inte Green Day - basket case
... är inte så dumma låtar

Bästa Jibblåten?!?
Är det den låten som är med i en promo video från burton när Jake pumpar puder?

Bästa Jibblåten?!?
ska man åka fort ska man lyssna på:

Mudvayne - Dig
Mudvayne - Not Falling
Mudvayne - The Patient Mental
Slipknot - Spit it Out
Slipknot - Liberate
Slipknot - (SIC)
Slipknot - Wait and Bleed
Sum 41 - Still Waiting
In Flames - Cloud Connected
Kittie - Choke
American Head Charge - Seamless
American Head Charge - A Violent Reaction

o mycket mer.....

Bästa Jibblåten?!?
# death on wednesday - if you wan`t "
(tanka!)

blir max taggad när jag lyssnar på den låten !
Hellacopters och The Hives

/Peace out...

Bästa Jibblåten?!?
The Hives är jävla töntar som försöker dölja sin kassa talang med att göra pinsamma scenshower.
Lyssna på Hellacopters eller Sublime i backen!

Bästa Jibblåten?!?
pinsamma scenshower.
Öörk? Gör The Hives det?
E` du helt bombad lr, dom har juh as-roligt på scenen!
Konstigt att dom har vunnit en massa priser för bästa Live Grupp m.m.

Bästa Jibblåten?!?
måste lägga till ett band som ni helt glömt; looptroop.

looptroop - magnetisn
looptroop - do my do
looptroop - long arm of the law

mfl

Bästa Jibblåten?!?
öööööö....finns många men just nu leder väl
sportrunnaz med building...........

Bästa Jibblåten?!?
Jag, i skepnad av mig själv skulle smeka mina öron och berika mitt sinne med Everlong av Foo Fighters.
En låt som får en att bli glad, lycklig och tänd.
Annars:
Ultimate Fakebook-Soaked in Cinnamon
Ultimate Fakebook - far far away(the starwars song)
Sonic Surf City - Let`s make love
Gamla glada låtar som får en att känna att skidåkning är kul

Letters to Cleo eller Bad Religion borde funka ypperligt.

Say it ain`t so eller någon annan äldre Weezer låt skulle funka.

Med Winnerbäck i skallen sätter jag nog en rodeo 9 i hallen...
hmm..
aja..
syns i åre v 7

Bästa Jibblåten?!?
Air - Radian...spola fram till 2.50 gissa om den blir skön då! Annat kan ju vara Pinback. Om man vill få adrenalin ska man lyssna på Slipknot - Fuck This World. Den är rätt hård!

Tillbaka
Topp