bästa longboarden

bästa longboarden
Okej har har du lite länkar ;)

www.sofolongboards.se

www.longboard.se

http://www.lushboards.com/

http://www.kahalani.se/

http://www.sk8supply.com

http://www.ettsexett.com/ (Slalom brädor kan vara sköna att cruza med)

http://www.epiclongboards.com/

som du säger vill du bara ha en bärda och cruza runt i stan, gärna lite lättare för jag tror du kommer ha bärdan under amren rätt mycket.. så kanske en bräda runt 1.00 meter gärna med en liten kick eller en vanlig orginel pintail med lite längre tail så du kan lyfta på framhjulen om gatusten är framme..

peace!

bästa longboarden
Hej och välkommen in i longboard svängen!

Om du vill ha en cool bräda arr cruisa med har jag hört att du ska kolla in följande brädor.
(Jag tar tre brädor för att göra det enkelt för dig, plus att jag ger dig 3 personliga favvos;)

1. Landyachtz - the dropcarve. fräsig låg cruiser med kicktail, ska tydligen vara bland det bästa citycruisers som finns! den borde finnas på rockawaybeach i sthlm!

2. kahalani - citycruiser. Enligt en longboardpal till mig ska den vara supersmoth, superlätt och superkvick, superskönt flexig och alla andra superlativ. den finns på kahalani.se och görs i sthlm!custommade efter din vikt och åkstil gör den till en personlig och superskön bräda!

3. Sofo - sthlm stinger! Jag har självt testat brädan, skönt flexig i kolfiber och plyfa. toppenbräda! den gör cutstom efter din vikt och åkstil. gör i sthlm! supersmoooth!

one love doggie syns på asfalten!

bästa longboarden
jag struntade i att leta efter någon speciell longboard och spontanköpte en när jag såg den på statium i Täby centrum istället :)

en Warp Vintage tror jag den heter.. 800:- kostade den i alla fall och den rullar på finfint!

är de bara skräp eller?

bästa longboarden
Rätt. Man e väl ingen materialist.. Kör på Warpen. Hoppas du blir grymast i stan. Sen vilken stad det är skiter vi i. Ska nog också köpa mig en jävel..

bästa longboarden
när jag kommer till den nivån att det spelar roll vilken bräda jag åker på så köper jag en bättre. tills dess duger warpen finfint!

bästa longboarden
haha.. du kommer nog inte utvecklas så jävla mycket med en warp.. barringens på brädan är du tagna från där dom har gjort hål i hjulen.. om en måndad ligger du i en sjukhus säng för att ha åkt ner för en "backe"..

bästa longboarden
näej, näej, näej, näej.. inget sjukhus här inte!

inte för att jag förstod exakt vad du menade. "barringens på brädan är du tagna från där dom har gjort hål i hjulen." vafan är uppe med den meningen? :)

bästa longboarden
gummit som sitter emllan dom två delarna i trucken ser ut eller är gjort av samma mattrial som hjulet alltså för att minska kostnaden och beställa riktiga så tog dom bara det som blev kvar av hjulen..

och detta gummi stabiliserar trucken för det inte skall börja vobla när du åker snabbt.. men va fan det är bara att stå på sig lite ;)

bästa longboarden
ahaa.. vobblet känner jag faktiskt igen :) har trott att de bara är för att jag är kass på att åka än så länge och att det blir bättre..

om nu fallet inte är så, går det inte bara byta gummit till ett stabilare?

bästa longboarden
jo vad är det för truckar ? typ warp som har försökt att kopiera independent truckar eller ?

du kan byta gummi och då blir den stabilare men kommer ändå säkert vobla i högre farter.. ;)
men du kanske inte kommer åka över 30 ?

bästa longboarden
ingen aning om va de är för truckar, är inte ett dugg insatt i hela longboard grejen :) köpte bara en för att jag fick lust..

njae, inte så långt över 30 tror jag :) tolkade lite efter polarens bil.. i 30 gick de rätt fort tyckte jag :) men de kanske kommer, vem vet?..

till en början kan de ju vara bra att behärska skiten :)

bästa longboarden
aa men därför jag frågade var därför att om du inte åker över 30 och har bytt barrings så behöver du inte nya truckar ;)

bästa longboarden
Eh vafan den duger finfint den där warpen. När du kommer på vilken åkstil du gillar mest köper du en som passar den bara. jag har åkt varje sommardag i tre år och har inte gjort mig av med min första bräda, en k2 bigsurf med tracker truckar och några kassa hjul. den pallar!!

en pizzabil har kört över den.
sen surfade jag bakom min polares bil 60 knyck genom city iklädd surfshort och bandana!

är du bara beredd att kötta kommer skillzen snabbare än du kan tro :)

bästa longboarden
sector nine´s brädor är la okey men som sakt truckarna suger pung men klart köp en bräda och byt truckarna till randal truckar 180 mm

bästa longboarden
Tja, har nu läst dessa inlägg, men fick nog inte riktigt svar på just det som jag vill veta, det e så här jag ska köpa longboard hade jag tänkt. Jag har nästan inte åkt nåt alls, och skulle därför vilja veta vad man ska ha som nybörjare. Bor inte direkt i city, jag bor i Åre. Det e ju grymt mycket backar här uppe och skulle därför vilja veta vad som e bäst, lättast att börja åka på. Vill nog mest bara cruisa runt, när man ska ner till byn och sånt. Några bra tips??

bästa longboarden
Jag bor också i Åre - helt perfa att ha en bräda att glida runt på.
Köpte en Fibreflex Cutaway som jag tycker är väldigt lättåkt. Inte så farligt dyra heller.

bästa longboarden
"barrings" har ja aldrig hort talas om inom longboard. daremot "bearings" som ar kullager eller "bushings" som ar gummit for truckarna.

warp brada ar inget fel att borja pa. min forsta brada kostade 300kr pa leksaksaffaren. ja korde som fan i tva veckor tills den va helt skev och inte mycket att spara. da kopte ja min forsta kahalani, genomsankt och borja kora pa den. man kanner en hel del skillnad pa en brada for 2500kr och 300kr. daremot sparade ja leksaks hjulen och anvander dom som slidinghjul.

Jeppan:"barringens på brädan är du tagna från där dom har gjort hål i hjulen."
Chris Chaput som ar en av varldens basta downhillakare och skaparen av abec11 hjulen anvander bushings borrade fran hjul. http://www.abec11.com/images/bushions.jpg

fibreflex cutaway ar en sjukt bra brada. realtivt latt vikt. javligt snygg och perefct strl. skulle funka kanon for cruising. ja tror att alla fibreflex som kahalani.se hade ar slutsalda. vore kul om dom tog in lite flera.

de finns lattare och hallbarare brador an fibreflex for samma pris. www.kahalani.se har deras nya modell kahalani city cruiser 05. eller dra till deras butik och provak grejorna.

for er som har massa longboardfragor pa hjarnan och vill fa ordentliga svar av folk som har erfarenhet och vet vad dom pratar om kan kolla in sveriges longboardforum www.longboard.nu

dar harnger sveriges basta longboardakare. dar kan du aven fa reda pa event. vilka hjul folk kor pa, vilka brador, var man ska handla nytt. du kan aven kolla gamla innlag med massor med fakta om allt fran material, longboardresor svenskar gjort.

sa kolla in den, bli medlem och var uppdaterad om vad som hander i longboardsverige..

sa aven nyborjare som har fragor kan bli medlem lagga ett inlagg och folk kommer nog hjalpa er.

cheeers snaken

Tillbaka
Topp