Bästa lunchstället i backen i åre

jobbade lite på buustamon som diskslav, borde inte rekomendera dom men dom har klart bäst mat. Dyrast men ändå mest prisvärd, dom serverar fan inte korvstråganoff som jag gav 72 spänn för på olympia

MAX! går jävligt snabbt och smidigt, plus att de är gott! då är man snabbt ute i becken igen.. åt där hela påskveckan ifjol:P

jag tycker att mammas mackor som hon stoppar med är gansska goda=)

Allt är bra i Åre! "Världsklass" så stod det i Åre Magasine i alla fall. Åre håller internationell världsklass inom allt och en hel del till.

Man blir förvånad. Jag kan tycka Åre funkar på en del håll. Liftarna e schyssta t.ex. men hybrisen är faan total. Lite som ett as häftigt och påkostat zoo, fast med uppstoppade djur.
Eller som Hefner's mansion, fast bara med fula brudar.

edit;

"Dippan" måste vara Åre(t)s-Skämt.

Senast ändrad:
Jibberisch sa:
Man blir förvånad. Jag kan tycka Åre funkar på en del håll. Liftarna e schyssta t.ex. men hybrisen är faan total. Lite som ett as häftigt och påkostat zoo, fast med uppstoppade djur.
Eller som Hefner's mansion, fast bara med fula brudar.
Hmmm. Och jag som tycker att just liftarna är det som håller lägst nivå i Åre.
Om du tycker att släpliftarna håller högre nivå än krogarna, ja då antar jag att du i vanliga fall käkar på Guide Michelinkrogar men hasar runt på Kungsberget när det vankas skidåkning.

Bubba;

Allting är relativt, smaken är delad. Jag föredrar Route66 och 12-manna-backen i Kisa. Man vet vad man får och bryter inga ben.

"Jag kan tycka Åre funkar på en del håll." kan ju vittna om att en del liftar, matställen tillfredsställer mej? Nu valde jag ju att skriva "liftarna" och då kanske det kändes som att jag syftade på alla liftarna. Vilket kan, så här, i efterhand tyckas liknas vid en tabbe. Men generellt sett står jag för att jag inte delar hybrisen i "Åre Magasine". Om Åre håller världsklass i festande, pister och allt annat börjar jag undra vilka skidorter jag missat.

Speciellt när man skriver ut "fest" och "nattliv" och jämför med resten av väääärlden och inte ens resten av världens skidorter. Då är man faan snett ute :) Fast iofs, Eld-showen på Dippan påminde om bulgarien, eller något vandrarhem i Asien där en full hippie stod å svingade eld. De lättklädda tjejerna på scenen fattade inte (alt. hade ingen humor) när jag stod å viftade med en dollarsedel. Börjar med man sådan, kan man ju tycka att man borde ha lite självdistans?

Senast ändrad:
Självdistans säljer inga liftkort ;-)

Hur som helst, delar av natt- och restauranglivet håller definitivt värdsklass vad gäller skidorter. Men inte allt. Långt ifrån allt förresten. Liftsystemet däremot behöver nog uppgraderas snart.

Peace.

Det ar ju sjukt soft att sla sig ner framfor brasan pa fjallgarden nar det blaser som f*n och tarna ar -20... Annars gillar jag bade rautjoxa och olympia, ett glas gluhwein i baren slar aldrig fel! Dessutom kan man ju roa sig med att kolla ut pa de stackarna som fastnat i VM8an uppe pa platan :D

Appropa liften ar det val fasiken pa tiden att de byter ut den dar jakla stjarnliften, ar sjukt trott pa att fa knana bortslagna av en patetisk liten 2-stols parkbank som dessutom gar i ca 1km/h nar man val satt sig.

Stjärnliften blev nertagen för många år sedan. Men våga fan inte röra worldcup liften - denna vackra stålfurir som burit många generationer smiskare uppför berget.
Att få knäna bortslagna är bara en del av uppvärmningen av som komma skall.

Tillbaka
Topp