Bästa möjliga bräda+bindningar för ca:5000:-?

Robsi

Ny medlem
Ska införskaffa en ny bräda till säsongen.. tänkte slänga ut runt 5G för både bindningar och bräda.. Ni som e uppdaterade på det här med utrustning kan gärna tipsa om det bästa som går att få för pengarna..

Åker allt möjligt.. dvs park, pist och lite offpist ibland..

såg att dom hade lite sköna brädor på boardstore.se, Nitro T1 och ett par Raiden Zero bindningar, samt Burton Raven och ett par Drake bindningar, e de nå att hänga i julgran?

Tacksam för svar! // Robban

Finns förra årets Burton Seven 151 på boardstor för 2999:- utan bindningar. Suverän bräda.

Passar en Burton Shaun White om man har storlek 9,5 på bootsen? har sett att brädan har 24cm i midjemått?

Äh fan inget jävla burton skit till bräda du ska köra Forum Gnu lr Jeenyus så enkelt e d bara men då kanske du får lägga ut 8000-9000 för bräda och bindningar

piz

shiiaat 9000 nja lite väl mycket för min del..

tänkte mest på midjebrdden på shaun whiten, om bootsen skulle sticka ut och störa vid carving o så.. 9,5 lär väll motsvara 41-42 nånstans..

För burton har börjat satsa mindre på kvallite och mer på design (insders info).. förut ledde dom världindustrin med deras grymma brädor..menn u mera är det fourstar ..jennyus och forum d vill sähga som ligger på topp..delvis nitro också dom gör bra..

va d ngr mer ? Methodmats ??

Hur sjutton skulle Fourstar kunna ligga i topp före Burton när det är Burton som äger Fourstar?

Men d har dom gjort i snart tre år..men dom har hållt kvar fourstar på samma läge som dom låg förut och burton på sin sida..d fortf två olika produktions företag även fast dom ägs samma..

Jo visst, men att Burton skulle "låta" Fourstar vara bättre låter inte särskilt sannolikt. Men med lite insikt i hur snowboardbranchen ser ut inser man nog att det varken är Fourstar eller Burton som leder marknaden.

Burton satsar alldeles för mycket resurser på att vara världens "största" snowboardmärke, när man så lätt skulle kunna satsa på att vara det "bästa" istället. Kvaliteten på hårdvarorna har stadigt blivit sämre de senaste åren och deras katalog innehåller allt mer trams.

Fourstar är numer ett "ägt" företag och har inte samma frihet somm man hade förut. I USA har många av deras "reps" fått sparken för att Burton numer bestämt att man ska ha samma "reps" för både Burton och Fourstar. Det är nog bara början på nedmonteringen av Fourstar. Dessutom har Fourstars snowboardmärken aldrig varit något annat än en massa hype på hyfsade brädor och att påstå att de ligger i topp är långt ifrån verkligheten.

Jag hoppas du ångrar d du sa om fourstar på slutet >_<..FUCER* ;P

Min uppfattning är att det ofta är rejält med hype kring "coola" amerikanska uppstickar-märken.

Vinne:
Nej jag ångrar inte det jag sa om Fourstar på slutet eftersom det är sant;)

methodmats:
Visst är det ofta mycket hype och det är oftast de tomma tunnorna som skramlar mest!

Du nu ska du inte va wrong! ÅNGRA D DU SA!! FAN!!! Jennyus FCUKS Burton!

vad är det som skiljer märkena emellan då?

är brädorna lättare eller hållbarare eller va e de?

Om du ska ut på en säsong i Europa så kan det löna sig att köpa prylarna i nån stad där nere.
Jag köpte en ny bräda förra året iSchweiz och fick 70%rabatt jämfört med om jag införskaffat motsvarande i Sverige, samt att jag aldrig sett fanaticbrädor (det är bra skit det) i Sverige.
Om du bara har lite is i magen så kan det ju löna sig.

Kör på Custom eller Raven, skulle jag gjort! Inte drake bindningarna, dom e stenhårda å osköna! Kör på ett par Cartel istället, riktigt bekväma å bra i både park pist och offpist =)

nitro T1 + Raiden zero bindning är ett bra och prisvärt paket.

T1:an är en riktigt rolig bräda.

vad är det för skillnad på en skoda och en volvo, kvalitetsmässigt??

eller en burton och en crazy creak?

...

ju dyrare, ju bättre (eller konstigare) material.. bättre träkärna helt enkelt.. bättre belag... bättre stål i stålkanterna... 360Graders stålkanter.. bättre glasfiber i toppskitet, bättre flex, med långlivat flex.. bättre "känsla" , oftast större utbud för att kunna passa din specifika åkning hos de "större" bolagen..

köp beggat från förra året..

jag e burtonmannen, jag rekomenderar INTE att du kör mindre midja än 24,8 om du har 43 i skor..

sen beror det MYCKET på vilken typ av åkning du ängnar dig åt..

men 5k kan du få okej grejjer för..

/Kalle

(ps. vänligen sluta att tjafsa och bråka, visa hänsyn och respekt, ni förstör för brädsporten)

Tillbaka
Topp