Bästa norska orten närmast Göteborg?

Mbyrod

Medlem
Tja
Undrar om någon har tips på schyssta ställen i Norge som inte är så långt från Göteborg?

Senast ändrad:
Trysil verkar vara grymt bra ställe. Har inte varit där själv, men har flera kompisar som åker dit imellanåt. Ligger 50 mil bort ungefär, tar cirka 6 timmar med bil, 7 om man kör långsamt. ;)

Jag säger Hemsedal helt klart från Göteborg, strax över 50 mil och en mkt fin biltur den sista biten.

lilla parken kommer med stor säkerhet va öppen men den stora har inte varit öppen dom 2 senaste åren just på nyår. men den lilla e grymma att leka runt i. hemsedal is the shit

Hemsedal eller Trysil allt jag kan komma på Trysil e väl en bit längre dock men enligt mig som bara varit där är det helt klart värt det! =)

Jag brukar dra till Tryvann ibland. Ligger i Oslo och dom brukar alltid ööpna tidigt tack vare deras utvecklade snökanoner. Dock inget att rekomendera för längre vistelser men en dagsutflykt e helt perfekt.

Trysil är 10 ggr bättre än sälen tycker jag. Mer likt alperna är sälen. Högre berg och längre pister.

Trysil og Hemsedal mener jeg er de beste stedene i Norge... Hemsedal er noe brattere, men parken i Trysil er best!! Det finnes også billige boalternativer i Trysil, tror Hemsedal er litt dyrere. Heia Norge!!

Hemsedal eller Hafjell, båda ligger ungeför 50-55 mil från GBG, åk med JT Alpin, ( www.jtalpin.se ), klart billigast och bra service, bra folk att ha med och göra, reseledarna är ofta yngre och är gärna med och röjer på kvällarna, en klar fördel då dom känner till de båda ställena... Hemsedal eller Hafjell,, annars får du dra söder ut...

Så här är det! Hemsedal äger! Kul offpist när det kommer snö, fetaste parken, enda Burton parken i nordeuropa, Nordens högsta alpina topp. Det är inte utan anledning till att jag är här. Just nu är det lite snö & stenhård, det börja töa i fredags, men de ska öppna nästa helg, så denna helg blir det Geilo.

Har för övrigt kittat upp vinter stachet idag. Nya telis & längdskidor, imon ny bräda! Whoho, jag ska ha så fett i vinter!!!

Kanske se här!

Nu ska jag dra & käka pizza på Peppes, sen fotboll & öl på Askeladden.

Tillbaka
Topp