Bästa park i Europa?

A_ndersso_n

Medlem
Bästa park i Europa?
Hej! Jag har lite funderingar över vilken skidort i Europa som har bäst park? Jag har börjat fundera lite på vart jag ska åka nästa år, och hade då tänkt att åka 2-3 veckor. Jag skulle gärna vilja få lite förslag på vart man ska åka? Jag hänger mest i parken, men är inte överdrivet bra, så vill kunna utvecklas, så en airbag, eller något ställe med trampoliner skulle vara trevligt! Jag åker inte enbart park, utan älskar även att åka offpist. Bra festställen är inte nödvändigt, utan det för det första är en bra park som jag är ute efter.

Kom gärna med förslag :)

Bästa park i Europa?
Varför resa längre än nödvändigt? Kläppen har överlägset den park där du får mest åkning för liftkortspengarna.

Ett åk från botten i liften, upp och hela vägen ned igen tar ca 3 minuter.

Med lite snabb mattematik räknar man då ut att det är 20 åk/tim

snittar du 5 timmar/dag så är det 100 åk/dag.

Åker du tre veckor är det 100 * 21 = 2100 åk. (mycket träning på så många åk)

Nu har ju inte kläppen någon airbag eller studsmatta, men i Malung på "fabriken" så har de en trampolinhall man kanske kan snacka in sig att få leka på om du hittar rätt person att fråga. Annars är det bara att göra som man gjorde förr i tiden och börja på de små hoppen och sakta gå uppåt i storlek.

För bästa upplevelse åk från början av mars och framåt när det är längre ljusa dagar och mjukare i backen, då är kläppen som allra bäst i min mening.

Du kan tacka mig sen =)

Bästa park i Europa?
Tack för svar! kläppen är ju också ett alternativ, men jag tänkte att jag kanske ville åka lite offpist också, och möjligtvis komma bort lite från sverige!

Bästa park i Europa?
När vi ändå är inne och snuddar på ämnet, hur står sig Sveriges bästa park (argumenterbart Kläppens) jämfört med Europas bästa parker?

Kläppens park har ju trots allt rätt bra features men likt dem flesta andra parker i Sverige är den inte särskild lång (kan ju dock vara till fördel som Jesper beskriver). Men hur står sig egentligen shape, uppsättning, kreativitet och features mot resten av Europa?

Jag själv har noll erfarenhet av europeiska parker bortsett från videos, men ni som vet ett eller annat skulle kanske kunna utveckla?

Tillbaka
Topp