Bästa parken, Val d`isere, Avoriaz eller verbier?

1:a frågan lyder, vilken ort har den bästa parken? Val d`isere, Avoriaz eller verbier?!

2:a frågan lyder, vilken ort har den bästa puderåkningen? ^^samma orter^^?!

i verbier ska väl vara riktigt bra puderåkning, om jag inte missminner mig

Parken i Avoriaz är grym som jag kommer ihåg den. Speciellt var det mycket bra åkare där. Verbiers park är inte heller dålig men enigt mig är Avoriaz bättre. Val'd'Isere kan jag tyvärr inte jämföra med. Puderåkningen är också bra på båda orter men bäst i Verbier. Verbier har väldigt bra offpist-områden där iaf jag haft mitt livs bästa puderåk.

personligen tyckte jag inte att parken i val d´isere var så mycket att hurra för.. men offpisten var desto bättre.

Parken i Avoriaz verkade riktigt grym, bara där kort en dag, Verbier sög sten hårt 2006, Val d isere var inte heller så mkt att hänga i granen 2004.

Gällande puder så har jag ingen koll på Avoriaz och valdi och Verbier är nog likvärdiga tror jag...en smak sak...

Tignes hade ju en av alpernas bästa parker för ett par år sen... sen bestämde sig borgmästaren för att bygga en ny pool i Tignes och man var ju tvungen att ta pengar från nåt annat. Detta har inneburit att ALLA samlas i Val så det är kö till allt! Kö innebär överrotation för min del alternativt dålig fokus och krascher, men det kanske bara är jag som blir ofokuserad av att vänta. Annars har Val's park varit nice. Men det förändras ju inför varje säsong.

Typ grym park i Avoriaz, satte en 1080 kork där för några år sedan, typ asskön landning.
Kan rekomenderas!

Snacka med KristoferN här på freeride, han säsongade i Val d´Sere förra säsongen, hängde mkt i Parken och i puderhålen...

Avoriaz hela skidsystem är hur grymt som helst !

Den bästa parken finner du i Nendaz eller Tzomaz i Verbier, det borde finnas feta bilder på den oxå, bästa offpisten finns oxå i Verbier, Hidden Valley är något utöver det vanliga! Dessutom är det relativt lätthajkat, inga heliskiutgifter etc. Grymt!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp