Bästa parkerna???

klaserik

Ny medlem
Bästa parkerna???
När vi nu står inför en ny säsong, skulle jag vilja veta var de bästa parkerna finns. Först och främst en lista med svenska och norska parker, men kanske även i resten av Europa. Strunt samma hur stor/liten/bra/dålig/tråkig/röjig skidorten är i övrigt. Det är parkernas skick jag vill veta allt om.

Högaktningsfullt
Klasse Kock

Bästa parkerna???
har ingen storkoll, men jag vet att björnrike brukar ha en schysst park. för att jag brukar åka där, så jag vet. har hört att åre, tandådalen ska ha bra ställen.....

Bästa parkerna???
Trysil har en riktigt bra park. En stor pipe som pistas minst 1 gång i veckan och många hopp, rails etc. Gå in på trysilfjellets hemsida så kan du få mer info om parken.

Bästa parkerna???
kolla in Kläppens park.
Den blev utsedd till årets park 2001.
Har: ski och boardercross bana, quater, pipe, rails och mycket schysta big jumps. Har även en egen knapplift.

see you out there
// gurry

Bästa parkerna???
Nu börjar det droppa in svar ser jag. Trysil och Tandådalen håller jag med om att de har riktigt fina parker. Kläppen har jag hört mycket positivt om men aldrig varit där. Kan bli en sväng dit i vinter. Bland de mindre orterna så är Bjursås park helt okej.

Klasse Kock

Bästa parkerna???
kläppens verkar bra... bjursås är mindre bra.. sälens är bra ett tag, men inte mot påsk.

Bästa parkerna???
Trysils park rockar hårdast. Däremot är det mycket synd att sittliften till parken är så seg. Detta gör att man tappar lusten lite granna för att hoppa där. En sak som gör de stora hoppen lite tråkiga är att kickarna är ganska flacka. Bara de kunde göra de brantare skulle det vara dubbelt så kul! (gillar branta hopp) För det största hoppet är stort.

Kläppens park är bra på det sättet att det finns en separat lift enbart för parken så man kommer upp till hoppen snabbt igen! Och dessutom kommer Big Jumpet bli mycket större än vad den var i vintras. Ni som var där kom nog ihåg att kicken var då runt 5 meter hög och ganska brant! Det var så skönt! Men desvärre så var platån för kort, men platån ska bli mycket längre tills i vinter så då blir det riktigt bra!!

Bästa parkerna???
Ramundberget hade en riktigt bra park i slutet av säsongen...de har en bra park annars också men inte så bra som den var vid sista april i år...de hade ordnat nån slags slopestyle tävling och fördubblat storleken på allt i parken.vilket gjorde allt från bra till väldigt bra...de har inte så mycket rails men jag klagar inte för jag brukar inte köra så mycket sådant..

Bästa parkerna???
Jag tycker ramundberget har en skön park. Björnrikes park rockar också ganska hårt och av dom stockholms nära områdena så är bjursås lätt bäst.

Bästa parkerna???
Håller med att ovan om att Trysil har ganska bra BJ men ingen pipe att skryta med precis. Dock värt ett besök. Så var det iallafall förra säsongen!!!
Tandådalen däremot har ju kanske sveriges bästa pipe. Den var grymt bra efter WC finalen förra säsongen. BJs finns också men det skulle behövas lite fler riktigt stora förutom det vid wärdshuset som nån ovan nämde!
Bäst förra säsongen var ändå Kläppen. Deras park var helt sjuk bra hela säsongen!!!!!!! Hoppas på en lika bra i år! Saknar pipe dock.
En outsider var Ramundberget där det fanns en ganska sjyst park med ETT kanonbra hopp.
Lindvallen däremot är under all kritik. Där finns inget!!!!! Dom har ETT enda BJ som jämt är avstängt. Endast öppen för personalen på deras kvällsåkning. (Som tur va man ju lite bundis med några där.)
Summa summarum så är nog Kläppen etta, Tandådalen tvåa och Trysil trea.
Tänk dock på att detta var förra året det kan vara helt annorlunda denna säsongen!!!
Lycka till!!!

Bästa parkerna???
Till alla stockholmare kan jag ju meddela att väsjöbacken e grym just nu! det var ju red bull big air kval där i lördags och dom har kvar hoppet och quartern sen dess. så sjukt skönt hopp! STORT! sen brukar kläppen ha en fin park.

Bästa parkerna???
kläppens park e så sjukt bra i år. var där idag. öppande igår! sjuka rails. underbara hopp. feta stora hopp med branta landningar!

kolla in www.dreams.se där e alla dreams parks upplagda! klockren sida!

enjoy!

Bästa parkerna???
om ni ville veta det så har fjätervålen ingen park...men lofsdalen & idre har, fast inte är de bra...

Tillbaka
Topp