Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klart man får. Vad hasse menar är att du typ bara rekommenderar ett och samma skidmärke hela tiden.Magngan sa:Så om man inte provat igenom alla skidmärkes hela utbud får man inte lov att rekomendera skidor som man själv uppskattar? Då tror jag att denna typ av tråd är meningslös.
Självklart får man det. Men så som du rekommenderar Hendryx till höger och vänster funderar man vad du har testat de senaste tiden då det finns en del skidor som är likvärdiga, bättre och sämre än just de du rekommenderar hela tiden i mer eller mindre alla trådar... Så kom med mera riktiga råd och jämför gärna skidorna med en annan skida..Magngan sa:Så om man inte provat igenom alla skidmärkes hela utbud får man inte lov att rekomendera skidor som man själv uppskattar? Då tror jag att denna typ av tråd är meningslös.
Antar att det var The Code Speedwall? Eller var det PSI?Hasse_Lindborg sa:Precis åkt på Funäsberget. Uppkört och jäkligt(+2 grader)
Extrem PT var fantastisk men The Code körde över den totalt! Vilken skida.... Den piskade igenom allt även när det var uppkört!
Trodde måttuppgifter mm var "hemliga"???Mountain_Man sa:@Hasse
Hmm ... låter som Völkl the Code är en riktigt grym pistskida. Vilken längd/färg har du kört. har du någon uppfattning hur stor skillnad det är på de olika längderna/färgerna? Röd 178/Svart 185?
Men det är klart, svarar du på detta finns det en viss risk att någon litar på ditt råd och bums beställer ett par från Tûskarna, dock inte jag eftersom jag redan köpt min årsranson av skidor. ;-)
@Alla
En intressant fråga tycker jag är hur fet en skida kan vara och ändå ge en bra respons i hård pist. Min personliga upplevelse är att upp emot en 80 mm i midja fungerar fint, men däröver blir "stylteffekten" påtaglig. Dvs. kantväxlingen kräver kraft och aktiv körning samt tar tid (inte samma blixtsnabba respons som ett par 65-70 skidor kan ge). Vidare är det svårt att korrigera "felvikt", dvs blir man stående på innerskidan tar skidorna över (mycket enklare att korrigera på ett par smalare skidor).
Spontant känns det som omkring 75 mm i midjan ger en snabb respons och ändå är tillräckligt brett för att inte gräva ned sig i uppkörda förhållanden. Nu pratar jag alltså pistkörning!
Samtidigt är det uppenbart att det är mycket mer än bara midjemåttet som avgör hur kvick en skida upplevs (kant till kant). Men som sagt över 80 känns det som man måste "jobba hårdare"!
Mina Progressor 900 är 75 mm i midjan precis som The Code SW, kan det vara optimalt?
/MM